Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
2,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:565965
 
Оценка:
Опубликованно: 28.01.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Pirms sākt pildīt šo eksāmena uzdevumu, man bija jāizvēlas tos 3 autoru darbus, kurus es izlasīšu. Un es nolēmu nelasīt D.Preta grāmatu, jo, kā Jūs teicāt, tajā daudz ko nevar attiecināt uz mūsu valsts situāciju, bet sākt ar R. Andersones darbu. Pirmkārt, tāpēc, ka tas ir mūsu LU profesores darbs (uzskatu, ka viņai ir tuvas Latvijas izglītības problēmas) un otrkārt, tāpēc, ka es jau izlasīju un biju ļoti apmierināta ar viņas monogrāfiju „Pusaudžu sociālo prasmju veidošanās”. Un es nenožēloju savu izvēli!
Iepazīstoties ar R. Andersones grāmatu „Izglītības un mācību priekšmetu programmas” jau ievadā mani uzrunāja autores zināšanu, prasmju un attieksmju pamata tālākai attīstībai salīdzināšana ar strautu. Viņa raksta: „Šis pamats nav kaut kas monolīts un viengabalains. Tas ir kā strautiņš, kas iztek no neliela avota un savā tecējumā pāraug par plašu un brīnišķīgu upi, kas ietek okeānā, ko saucam par dzīvi. Kā veidojas ceļš no avota – bērnības – līdz dzīves okeānam, to zināmā laika posmā – strauta tecējumā – skolas posmā – var plānot un vadīt.” (1., 4.) Un profesore norāda, ka šo dzīves strauta gultni skolas posmā iezīmē tieši izglītības un mācību priekšmetu programmas. Es tam pilnīgi piekrītu! Es jau ilgus gadus strādāju ne tikai ar skolēniem, bet arī ar pieaugušajiem. Vadot dažādus kursus, individuālās nodarbības, skolai sagatavošanās pulciņus, es pārliecinājos, ka sasniegt labus rezultātus nav iespējams bez konkrēta plāna, mērķiem un satura. Tas ir ļoti svarīgs posms pirms sākt jebkuru izglītojošo darbību.
Savā darbā R. Andersone ne tikai daudz citē ārzemju zinātniekus, bet arī raksta par mācību priekšmetu programmu izveides pirmsākumiem Latvijā. Viņa raksta, ka jau 1916.gadā „vispilnīgāk un izsmeļošāk bija izstrādāta metožu (ieteikumu, piezīmju, padomu) daļa.” (1., 13.) Bet grāmatas 4.nodaļā profesore norāda, ka „Mācību metodes salīdzinoši nesen ir iekļautas mācību programmās. Līdz šim tā ir bijusi skolotāju darba virtuve – kādā veidā mācīt skolēnus un kādā veidā notiek skolēnu mācīšanās.” (1,129.) …

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −3,98 €
Комплект работ Nr. 1237840
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация