Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:613553
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 24.02.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 6 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Mums latviešiem ir tik maz svētku dienas, kur tiktu celts lepnums par mūsu Tēvzemi, tiktu godinātas nacionālās kultūras tradīcijas. Taču ir viens izglītības princips, kas pilda savas funkcijas skolas vidē, tas ir tautiskuma princips. Tas paredz tādu mācību satura un procesa organizēšanu, kas izaudzina cieņu pret tautas nacionālajām vērtībām, sekmē nacionālās kultūras pamatīgu apguvi, skolas bērnu un skolas jaunatnes ieaugšanu tajā. Mācību tautiskuma principa īstenojums ir atkarīgs, pirmkārt, no skolotāja un skolēnu attieksmes pret to, otrkārt, no attiecīgas mācību satura atlases un dozējuma, treškārt, no skolotāja izmantotās metodikas. Manuprāt, šis princips visvairāk realizējas vēstures stundu laikā. Skolotāja sniedz informāciju par mūsu senčiem, viņu labajiem darbiem, ko viņi devuši Latvijai. Skolotājs savās metodēs un darbībās īsteno šī principa daļu – sekmē nacionālās kultūras apguvi skolā, bet kā ar ir cieņu? Skolā to var tikai sekmēt, bet iemācīt? To iemācīt var tikai ģimene un pats cilvēks. Cieņa ir ētiskā vērtība, ko iemācāmies tikai dzīves pieredzē. Ar gadiem šī cieņa tikai pieaug un tad arī visu pa īstam saprot. Kad man 3. klasē pajautāja, kas ir Lāčplēša diena, es teicu, ka tā ir tā diena, kad Lāčplēsim ir dzimšanas diena un, ka Lāčplēsis ir lācis. 8. klasē jau zināju eposu “Lāčplēsis”, par to, kas tajā norisinājās. Tikai mazliet vēlāk ar skolotājas palīdzību visa klase saprata, kas tad īsti ir Lāčplēšu diena. Tad arī lepni piedalījāmies tradicionālajā lāpu gājienā, spraudām sarkanbalti sarkanas lentītes pie krūts un lepojāmies, ka esam latvieši!
Katram izglītības principam ir sava teorija un prakse. Taču ne vienmēr viss prasītais no teorijas un prakses izpildās. Ja vienā gadījumu teorija ir ideāla un neko labāku tiešām nevar vēlēties, tad to pielietojot praksē, nekas labs nesanāks. Tomēr, varbūt tas ir tikai vērojams Latvijas izglītības iestādēs, varbūt citur tas ir savādāk? Lai nu kā, ideālā variantā skolotājam un skolēnam ir jādara viss iespējamais un pat neiespējamais, lai attīstītu šos principus pilnībā.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация