Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Pamatizglītības kvalitāte profesijas sekmīgai apguvei-
Pamatizglītības kvalitāte profesijas sekmīgai apguvei
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 6 | |
1. | Profesionālās izglītības raksturojums | 8 |
2. | Vērtību orientāciju sistēmas un profesionālā personības tipa izvērtējums profesionālās izglītības audzēkņiem | 13 |
2.1. | Jauniešu un pusaudžu vecuma posmu psiholoģiskais raksturojums | 16 |
2. | Pedagoģiskā eksperimenta analīze | 19 |
2.1. | Daugavpils 38.arodvidusskolas grupas “Apdares darbu strādnieks” 1.kursa analīze | 19 |
2.2. | Apmācamās grupas raksturojums un profesionālā personības tipa izvērtējuma tests | 25 |
2.3. | Audzēkņu pamatizglītības dokumentu analīze un pamatizglītības kvalitātes ietekme uz profesijas apguvi Daugavpils 38.arodvidusskolas grupā | 27 |
Secinājumi | 37 | |
Nobeigums | 39 | |
Bibliogrāfija | 40 |
Viens no profesionāliem izglītības iestāžu absolventu augstās konkurētspējas cēloņiem ir konkrēta specializācija, kas dod iespēju pielāgoties straujajām izmaiņām darba tirgū. Pēc PSRS sabrukšanas un stagnācijas posma izbeigšanās ir pamanāmas arī izmaiņas darba tirgū, jo sāk novērtēt profesionālās izglītības audzēkņus gan Latvijā, gan ārzemēs. Otrs cēlonis ir augsta atbildības sajūta, tādēļ darba devējs priekšroku dod arī profesionālās izglītības audzēkņiem.
Pārejot uz brīvā tirgus ekonomiku, ir mainījušās darba tirgus prasības un vajadzības, radot plaisu starp darba tirgus pieprasījumu un izglītības iespējam to nodrošināt. Pašreizējās ekonomiskās un sociālās izmaiņas Eiropā izvirza jaunas prasības fundamentāli citai pieejai izglītībai un mācību procesam.
Demokrātiskā sabiedrībā cilvēku uzskata par unikālu vērtību, kas dzīvo, mācas vai strādā citu cilvēku vidū. Respektējot cilvēku kā vērtību, šodienas apstākļos Eiropas valstīs sabiedrība izvirza jaunus uzdevumus izglītības attīstībai. Tie ir aktuāli arī Latvijai.1
Šis darbs ir svarīgs, lai noskaidrotu, kāda nozīme ir pamatizglītībai tālākas profesijas apgūšanā.
Pētījuma objekts: arodvidusskolas mācību process izvēlētās specialitātes apgūšanā.
Pētījuma priekšmets: pamatzināšanas apdares darbu strādnieku profesijā.
Pētījuma mērķis: noskaidrot un analizēt pamatizglītības kvalitātes ietekmi uz profesionālās kvalifikācijas iegūšanu.
Pētījuma uzdevumi:
1.izpētīt profesionālās izglītības specifiku,
2.analizēt literatūru par profesionālās izglītības audzēkņa profesionālās pašrealizācijas psiholoģiskiem tipiem;
3.analizēt audzēkņu pamatizglītības rezultātus, salīdzinot ar profesionālo prasmju apguvi arodvidusskolā..
4.izpētīt grupas “Apdares darbu strādnieks” sociālo portretu;
5.analizēt kā pamatizglītības kvalitāte ir ietekmējusi profesijas apguvi.
Darba hipotēze: pamatizglītības kvalitāte ietekmē profesijas sekmīgu apguvi.
Pētījuma metodes: literatūras pētīšana, testi, novērošana, darba rezultātu analīze, vērtēšanas kritēriji, pamatizglītības atestātu vērtējumi.
Pētījuma bāze: Daugavpils 38.arodvidusskola.…
Darba nosaukums: Pamatizglītības kvalitāte profesijas sekmīgai apguvei. Tēmas aktualitāte: Profesionālā izglītība kļūst par neatņemamu darba tirgus sastāvdaļu, daudzi skolēni pēc pamatskolas izvēlas arodvidusskolas dažādu iemeslu dēļ, viens no cēloņiem ir nepieciešamība pēc darba, tāpēc būtu svarīgi izpētīt pamatizglītības kvalitāti profesijas sekmīgai apguvei. Darba apjoms: 40 lpp., bibliogrāfiskie nosaukumi, pielikuma 11 lpp. Kvalifikācijas darbs izstrādāts pedagoģijas nozarē. Darbs sastāv no 2 daļām: teorētiskās un eksperimentālās. Darba hipotēze: pamatizglītības kvalitāte ietekmē profesijas sekmīgo apguvi. Atslēgas vārdi: profesionālā izglītība, pamatizglītība, vērtību orientācija, personības tipi. Pētījuma mērķis: noskaidrot un analizēt pamatizglītības kvalitātes ietekmi uz profesionālās kvalifikācijas iegūšanu. Pētījuma metodes: literatūras pētīšana, testi, novērošana, darba rezultātu analīze, vērtēšanas kritēriji, pamatizglītības atestātu vērtējumi. Darba procesā parādīts, ka pamatizglītība ietekmē profesijas sekmīgu apguvi. Šo pētījumu varētu izmantot Daugavpils 38.arodvidusskolas darbā un citās arodvidusskolās mācību procesa pilnveidošanai.
- Pamatizglītības kvalitāte profesijas sekmīgai apguvei
- Projekts kā personības attīstības līdzeklis sākumskolā
- Starppersonu konflikta risināšanas taktiku atšķirības darbiniekiem vecumā no 25-35 un 45-55 gadiem X organizācijā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Bezdarba samazināšanas iespēju organizēšana Kurzemē
Дипломная для университета46
Оцененный! -
Bijušo ieslodzīto resocializācijas juridiskie aspekti
Дипломная для университета70
-
Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes traucējumiem
Дипломная для университета34
Оцененный! -
Sociālā darbinieka resursi un metodes darbā ar cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem
Дипломная для университета50
Оцененный! -
Priekšstati par profesijas izvēli no vecāku un bērnu pozīcijām
Дипломная для университета46
Оцененный!