Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
0,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:735796
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 21.04.2004.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Skolu praksē visbiežāk jaunas informācijas ieguvei izmanto pedagoģisko novērojumu, aptauju, skolēnu rakstu darbu analīzi, skolas dokumentācijas izpēti, pedagoģisko eksperimentu testēšanu, modelēšanu, sociometriju u.c.
Pedagoģiskais novērojums tiek izmantots kādas konkrētas pedagoģiskās parādības mērķtiecīgai izpētei. Tā, piemēram, skolotājs, izvirzot sev uzdevumu izpētīt skolēnu darbību, izturēšanos vai personības īpašības, viņus novēro, vērojumu rezultātus pieraksta īpašā protokolā. Tajā ierakstāmi arī citu kompetentu cilvēku novērojumu rezultāti. Uzkrājoties bagātam novērojumu materiālam, pētnieks var izdarīt aptuvenus secinājumus par atsevišķu skolēnu vai arī skolēnu kopu. Tehnikas progresa apstākļos novērošanā var izmantot arī dažādus tehnikas līdzekļus (videokameras, videoierakstus).
Aptauja var būt vārdiska vai rakstiska. Pie vārdiskām aptaujām pieder pārruna un intervija.
Intervija ir savdabīgs pārrunu veids. Intervija var būt standartizēta vai pus standartizēta. Pirmajā gadījumā intervētājam jau iepriekš ir sastādīts jautājumu saraksts, kuru mainīt nedrīkst. Otrajā gadījumā intervētājam arī ir jautājumu saraksts, bet viņš to var papildināt vai arī kādu no jautājumiem aizstāt ar citu. Visu veidu pārrunas jāvada taktiski, tajos jābūt skolotāja un skolēna savstarpējais uzticībai, lai iegūtu pareizas ziņas par tiem jautājumiem, kas interesē pārrunu vadītāju. Pie rakstveida aptaujas pieder anketēšana, skolēnu sacerējumus, nepabeigto teikumu metode utt.
Anketēšana ir operatīva masveida materiālu ievākšanas metodes ar anketas palīdzību. Vispirms ir jābūt skaidram anketēšanas mērķim un tam atbilstošiem, labi pārdomātiem un saprotami noformulētiem jautājumiem, uz kuriem skolēns sniedz rakstveida atbildes. Anketas var būt anonīmas vai arī ar norādītu skolēna uzvārdu. Anketēšanas nepilnība ir dažu atbilžu zema ticamības pakāpe. Šajā gadījumā var izmantot jautājuma noskaidrošanai kompensējošās metodes (pedagoģisko novērojumu, pārrunu utt.).

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −2,98 €
Комплект работ Nr. 1222610
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация