Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:740997
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.01.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Skola un pārmaiņas izglītībā Latvijā no 1991. līdz 2000. gadam    3
  Izglītības politikas procesu un rezultātu analīze 1990.-2000.gadam    5
  Izglītības mērķu politika    6
  Kopsavilkums    7
  Ministru prezidents    8
  Mērķu politikas joma    8
  Izglītības ministri    12
  Secinājumi    13
  Nobeigums    14
  Izmantotā literatūra    16
Фрагмент работы

21. gadsimts ir raksturīgs ar strauju vides faktoru mainību – jauno tehnoloģiju lēcienveida attīstību, darba attiecību internacionalizēšanos, dažādu kultūru saskarsmi un līdzāspastāvēšanu, cilvēka dzīves uztveres izmaiņām plašsaziņas līdzekļu ietekmē, ekoloģisko risku parādīšanos, vispārējās orientācijas samazināšanos daudzu tradicionālo sabiedrisko attiecību sabrukuma dēļ.
Latvija, atjaunojusi savu valstisko statusu 1991. gadā, par galveno uzdevumu izvirzīja demokrātiskas, uz tirgus ekonomiku orientētas sabiedrības veidošanu. Tika radīti priekšnoteikumi tiesiskas un pilsoniskas sabiedrības veidošanai (LR Satversmes atjaunošana un papildināšana ar cilvēka pamattiesību nodaļu), bet tautsaimniecībā uzsāka pāreju uz brīvo tirgus ekonomiku.
Būtiskas pārmaiņas notikušas arī izglītības sektorā. Izglītībai pārmaiņu apstākļos tiek izvirzītas jaunas prasības:
Nodrošināt zināšanas un prasmes dzīvot demokrātiskā sabiedrībā;
Nodrošināt iedzīvotāju konkurētspēju tirgus ekonomikas apstākļos mūža izglītības kontekstā.
Šie mērķi ir jāsasniedz visai grūtā ekonomiskā un politiskā situācijā.
Jāatzīmē, ka asos politekonomiskās konkurences apstākļos daudzas lielvalstis diskutē, vai samazināt izdevumus sociālajā sektorā, tāpēc priekšplānā izvirzās stratēģijas virziens – esošo finanšu līdzekļu lietderīga un efektīva izmantošana. Ieguldījumam izglītībā ir jābūt rentablam, jāiegulda saskaņā ar sabiedrības un darba tirgus prasībām.
Izglītības sektora attīstībā, politikas veidošanā, ņemot vērā jaunās prasības un situāciju, piedalās tajā ieinteresētās puses – valdība, izpildvara, likumdošanas vara, indivīdu grupas, kas saņem izglītības „gala produktu” (vecāku padomes, arodbiedrības, profesionālās asociācijas, darba devēji), kā arī plašsaziņas līdzekļu pārstāvji.…

Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −5,48 €
Комплект работ Nr. 1134970
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация