Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
6,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:762209
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 13.05.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 19 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Montesori pedagoģija
Montesori pedagoģijā bērna rokas darbam ir īpaša vieta, jo roka, tūlīt aiz valodas ir svarīgs izteikšanās „instruments”. Jau kopš pirmiem zīmējumiem uz alu sienām, cilvēku saziņā ir būtiska rakstiska valoda. Vēl viens iemesls, kādēļ pedagogi pievērš īpašu uzmanību bērna rokas attīstīšanai ir zinātniski pierādīts fakts, ka darbošanās ar roku, pirkstiņiem stimulē smadzeņu centrus, kuri ir atbildīgi par valodas attīstību. Visi materiāli Montesori klasē radīti bērnu rokām, tadēļ katrā materiālā, ar kuru strādā pirmsskolas vecuma bērns, ir „paslēpta” rakstīt apmācīšana. Radot jaunus materiālus un demonstrējot tos bērniem, skolotājs piedomā pie tā, kā darbs ar šo materiālu attīstīs bērna rakstīšanas pirkstiņus un palīdzēs viņam apgūt rakstīšanas virzienu – no kreisās puses uz labo. Montesori grupās bērns netieši attīsta pirkstus, kas turēs zīmuli un pidspalvu jau ar pirmajiem vingrinājumiem, kurus viņi veic grupiņā. Pirmo reizi ienācis Montesori klasē 2-3 gadus vecs bērns tiek iepazīstināts vispirms ar praktiskiem darbiņiem un parasti ar lielu aizrautību sāk tos izpildīt patstāvīgi. Pārbēršana ar karoti vai bez tās, ūdens pārliešana, gružu slaucīšana, skrūvēšana, maciņu atvēršana, pogāšana, augļu griešana ar nazi ir ierasti 2-3 gadnieku darbi grupiņā. Izpildot šos un citus vingrinājumus prakstiskās dzīves zonā bērns ne vien mācās būt patstāvīgs un kārtīgs, bet arī nepārtraukti trenē roku un pirkstus, apgūst spēju kontrolēt savas rokas kustības, satvēriena spēku. Šīs prasmes ir ļoti svarīgas, lai vēlāk rakstot bērns nespiestu stipri pildspalvu un rakstītu burtus taisni. Bērnam pieaugot, viņā mostas dabīga vēlme rakstīt – atdarināt pieaugušo rokrakstu. Visbiežāk šadas intereses parādīšanos var novērot bērniem 3,5 – 4,5 gadu vecumā. Šajā vecumā bērnam tiek piedāvāti īpaši rakstīšanas vingrinājumi. Vispirms bērns attīsta prasmi zīmēt ar zīmuli, apvelkot un krāsojot ģeometriskas figūras. Ar burtiem bērns iepazīstas caur vairākām sajūtām – tos var apskatīt, pataustīt un apvilkt, tādējādi roka atceras kustības, kas būs nepieciešamas rakstīšanai. Paveicis lielu darbu ar savu roku, bērns sāk rakstīt, vispirms ar pirkstu mannā vai smiltīs, pēc tam ar zīmuli uz papīra.
Valodas apguvē Marija Montesori izšķir 3 pakāpju apmācību – runāšana (2,5-3,5 gadi), rakstīšana (3,5-4,5 gadi), lasīšana (4,5-5,5gadi), kā arī uzskata, ka rakstīšanu bērnam jāapgūst pirms lasīšanas, jo rakstīšana ir mehāniskas process, bet lasīšana – abstrakts. Rakstot bērns izsaka pats savas domas, bet lasot viņam ir jāspēj uztvert otra domas! Vārdu krājuma paplašināšanai Marija Montesori ieviesa kartiņu materiālu, uzskatot, ka attēls ir abstraktāks nekā priekšmets, bet tomēr konkrētāks, nekā vārds.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация