Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:763483
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 02.02.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 46 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Iztēle un fantāzija dažādu autoru skatījumā    5
1.1.  Iztēles būtība pedagogu , psihologu un filozofu atziņās    5
1.2.  Iztēles attīstība vidējā pirmsskolas vecuma bērniem    15
2.  Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums (temata sakarā)    20
2.1.  Intelektuālā attīstība    20
2.2.  Emocionālā attīstība    26
2.3.  Griba, motivācija    29
3.  Literatūras nozīme bērnu personības attīstībā    32
3.1.  Bērnu literatūras raksturojums    32
3.2.  Literārie darbi – iztēles veicinātāji    39
4.  Literāro darbu izmantošanas iespējas iztēles un fantāzijas rosināšanā (Praktiskais pētījums)    42
4.1.  Pētījuma metodoloģiskais pamatojums    42
4.2.  Vecāku anketēšana    43
4.3.  Grupas raksturojums    49
4.4.  Praktiskais darbs ar bērniem    49
  Secinājumi    65
  Literatūras saraksts    66
Фрагмент работы

Ievads
Pirmsskolas iestādes apmeklē bērni, kas būs nākamie skolnieki un vēlāk pieaugušie, kas veidos mūsu nākotni. Ir svarīgi, lai mūsu jaunā paaudze veiksmīgi sagatavotos dzīvei, kas to gaida nākotnē. Vecāki un skolotāji ir atbildīgi, lai bērniem nodrošinātu labus sadzīves apstākļus, izglītību. Neviens nevēlās, lai bērns izaug neizglītots un emocionāli nabadzīgs.
Bērni no dabas ir kustīgi, zinātkāri, emocionāli, radoši. Mūsu uzdevums palīdzēt attīstīties un veicināt radošu un emocionāli bagātu bērnu veidošanos. Radošas darbības princips tiek izvirzīts kā viens no izglītības pamatprincipiem. Radoša personība ir cilvēks ar bagātu iztēli, fantāziju. Šādas personības veidošanās notiek visos vecumposmos, bet īpaša nozīme ir pirmsskolas vecumā, kad bērni izjūt tieksmi intensīvi apgūt pasauli, kad pieaug viņa patstāvība. Svarīgi, lai bērna iztēles veicināšanai vienmēr tiktu nodrošināti mācību materiāli, lai viņa radošās izpausmes netiktu ierobežotas. Mums jāpalīdz bērna fantāzijai izaudzēt spārnus, lai tā lido un pavada bērnu visu mūžu. P.Dāle saka: „Ja cilvēkam nebūtu fantāzijas, jeb izdomas spējas, viņš būtu nabadzīgs, nožēlojams radījums. Cilvēks bez fantāzijas nevarētu iedomāties neko jaunu, viņš nebūtu jaunveidotājs, jaunu formu un ceļu atradējs, ideju un gara iemiesotājs, radītājs. Palicis bez fantāzijas tālredzīgās skatīšanas un tās spēcīgo spārnu skrējiena, cilvēks kā gliemezis ierautos visšaurākajā īstenības čaulā(...)”[7.109]
Svarīga loma pirmsskolas vidējā vecuma posma bērnu iztēles un fantāzijas rosināšanā ir bērnu literatūrai. Grāmata ir neaizstājama, tā pamāca, izglīto, palīdz iepazīt apkārtējo pasauli, izprast to. Grāmata spārno fantāziju. Mūsdienu bērni skatās kinofilmas, televizoru, spēlē videospēles, darbojas pie datora – tas viss, pieļauju, ir aizraujoši, taču ar iztēli un fantāziju tam nav nekā kopīga. Literārie darbi, to varoņi liek bērnam domāt un just līdzi, bērns rada savus iedomu tēlus, jaunus notikumus. Bērna iztēle ir neizsmeļama un ar literatūras palīdzību mēs varam to pilnveidot. Viss diženais, kas jebkad pasaulē ir piepildījies, vispirms ir radies cilvēka iztēlē. Ceru, ka pratīšu bērnus ieinteresēt un grāmata kļūs par viņu labāko draugu.
Savā darbā pētīju dažādu autoru darbus par iztēli, fantāziju, bērnu literatūru. Centos izzināt vidējā vecumposma bērnu psihisko attīstību un to, kā literatūra palīdz rosināt un bagātināt bērnu iztēli un fantāziju.
Pētījuma objekts – literārie darbi pedagoģiskajā procesā pirmsskolā.
Pētījuma priekšmets – iztēles un fantāzijas attīstība vidējā pirmskolas vecuma bērniem.
Mērķis - teorētiski un praktiski pētīt literāro darbu nozīmi vidējā pirmskolas vecuma bērnu iztēles un fantāzijas rosināšanā.
Hipotēze – Literatūra veicina iztēles un fantāzijas attīstību, ja:
• pieaugušais zina bērna iztēles veidošanās likumsakarības;
• tiek radīta emocionāli pozitīva gaisotne literārā darba uztveres gaitā;
• literārais darbs atbilst bērna interesei, pieredzei un vajadzībām.

Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация