Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:840508
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 14.10.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 8 единиц
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Jaunība kā dzīves ceļa posms    5
1.1.  Bioloģiskā attīstība    5
1.2.  Sociālā attīstība    6
2.  Personības veidošanās un „Es” atklāšana    7
2.1.  Intelektuālā attīstība    7
2.2.  Identitātes attīstība jauniešiem    8
2.3.  Jauniešu emocijas un jūtas    9
2.4.  Pašapziņa un „Es” tēls    11
3.  Jauniešu saskarsmes raksturojums    13
3.1.  Attiecības ar līdzcilvēkiem    13
3.2.  Stāvoklis ģimenē un attiecības ar vecākiem    14
3.3.  Stāvoklis skolā un attiecības ar skolotājiem    15
4.  Vienaudžu sabiedrība un jauniešu grupas    17
4.1.  Vienaudžu sabiedrība kā socializācijas faktors    17
4.2.  Personība organizētā kolektīvā    18
4.3.  Spontānās grupas un brīvā saskarsme    19
5.  Zēnu un meiteņu savstarpējās attiecības    20
5.1.  Draudzība    20
5.2.  Jauniešu seksualitātes psiholoģija    21
5.3.  Zēnu un meiteņu draudzība    22
6.  Pasaules uzskata un sabiedriskās aktivitātes veidošana    23
6.1.  Pasaules uzskats un dzīves pozīcija    23
6.2.  Dzīves plāni un profesionālā pašnoteikšanās    24
6.3.  Jauniešu intereses un brīvais laiks    25
7.  Izglītojamo iekļaušanās profesionālajā vidusskolā    26
7.1.  Izglītojamais jaunā vidē    26
7.2.  Sociālā pedagoga piesaiste    27
7.2.1.  Diagnosticējošā funkcija    27
7.2.2.  Profilaktiskā funkcija    28
7.2.3.  Atbalsta funkcija    28
7.2.4.  Komunikatīvā funkcija    29
7.2.5.  Papildinošā funkcija    29
7.2.6.  Tiesību sargājošā funkcija    29
  Nobeigums    30
  Bibliogrāfija    31
Фрагмент работы

Pēc pamatskolas beigšanas skolēnam ir iespēja izvēlēties un iegūt izglītību, kurai būs svarīga loma visā viņa turpmākajā dzīvē. Viens no variantiem – turpināt mācības vidusskolā vai arī izvēlēties mācības profesionālajā vidusskolā, kura sniedz iespēju gan saņemt vidējo izglītību, gan apgūt kādu profesiju. Tas savukārt sniedz plašākas izaugsmes turpmākajā nākotnē. Rēzeknes Profesionālā vidusskola ir mācību iestāde, kas saviem izglītojamajiem sniedz stingrus pamatus visai viņu turpmākajai dzīvei.
Ienākot jaunā skolā, pusaudzis ir ar saviem uzskatiem un domām par visu apkārt notiekošo, bieži vien viņš arī nevienu nepazīst un tādēļ varētu būt grūtības, saskaroties ar saviem jaunajiem grupas biedriem un skolotājiem, kuriem ir arī savs vērtējums par dažādām lietām.
Nonākot jaunā vidē, skolēns ir spiests pielāgoties jaunajiem apstākļiem, jo profesionālajā vidusskolā mācību un audzināšanas process atšķiras no ierastā pamatskolas mācību un audzināšanas procesa. Lai iekļaušanās jaunajā skolā noritētu veiksmīgāk, izglītojamajam ir jāsadarbojas ar skolotājiem un saviem vienaudžiem. Nereti tas nemaz nav tik viegli izdarāms, jo pusaudža vecums ir viens no sarežģītākajiem un tāpēc iekļaušanās process visiem pirmo kursu izglītojamajiem nav vienādi viegls vai smags. Dažreiz gadās arī tā, ka izglītojamais skolā nomācās 4 gadus, taču veiksmīgs adaptācijas process tā arī nav noticis un tas it tikai tādēļ, ka nebija notikusi veiksmīga sadarbība starp izglītojamo, grupas biedriem un skolotājiem.
Arī audzinātājam ir ļoti svarīga loma iekļaušanās procesā, jo lielā mērā arī no viņa ir atkarīgs tas, kāds priekšstats par skolu radīsies viņa audzināmajai grupai un kā viņi spēs adaptēties jaunajos apstākļos.
Pusaudzis šajā vecumā ir ar savām vērtībām un domām par dzīvi un apkārtējo pasauli. Šajā vecumposmā attīstās svarīgākie personības komponenti – raksturs, pasaules uzskati un pašapziņa, jaunietis kļūst patstāvīgāks un emocionāli nobriedušāks. Bieži vien svarīgs ir ārējais izskats un materiālās vērtības, parādās interese par pretējo dzimumu, un tas viss ļoti ietekmē iekļaušanos jaunajā skolā.
Pētnieciskais darbs balstās uz A. Vorobjova, I. Kona, G. Svences, u.c. autoru teorijām.
Pētījuma priekšmets: iekļaušanās
Pētījuma objekts: mācību process
Pētījuma mērķis: izpētīt pirmo kursu izglītojamo iekļaušanās procesu profesionālajā vidusskolā un analizēt tā ietekmi uz mācību procesu.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация