Kas ir vērtēšana? Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca ir rakstīts, ka vērtēšana ir procedūra, kurā nosaka skolēnu zināšanu, prasmju un iemaņu atbilstību izglītības programmā noteiktajam mācību satura apguves līmenim, t. i., atbilstību standartprasībām izglītības sistēmā. (Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca, 2000)
N. Geidžs, un C. Berliners uzskata, ka vērtēšana ir process, kurā tiek apkopota, interpretēta un sintezēta informācija, lai:
• izdarītu spriedumu par audzēkņiem;
• dotu audzēkņiem atgriezenisko saiti par viņu progresu, stiprajām un vājajām pusēm;
• spriestu par mācīšanas efektivitāti;
• dotu informāciju pedagoģijas politikai.
E. Krastiņa ir izveidojusi vērtēšanas pamatnostādnes:
• Vērtēšana jāuzlūko kā stratēģija, kas atbalsta un stimulē mācīšanos, iesaistot šajā procesā gan skolēnus, gan skolotājus, gan vecākus.
• Vērtēšana jāvirza kā intelektuāla darbība, kas ietver sevī mācību motīvu veidošanu, apzinātu savas darbības mērķu un līdzekļu plānošanu, līdzatbildību par saviem mācību rezultātiem.
• Mācību sasniegumu vērtēšanas procesā savienojams skolotāja vērtējums un skolēna pašvērtējums.
(Krastiņa, 2001)