Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
6,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:913030
 
Оценка:
Опубликованно: 07.09.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  NOVĒROJUMI    4
1.1.  Izvēlēto vecumposmu apraksts    4
1.2.  Novērojumu protokoli un analīze    6
2.  INDIVIDUĀLĀ BĒRNU IZPĒTE    28
2.1.  Izvēlēto metodiku apraksts    28
2.2.  Izpētes rezultāti un to analīze    30
2.3.  Pašatskaite par psiholoģisko izpēti    43
3.  Frontālā izpēte    44
  Izmantotās literatūras saraksts    47
  PIELIKUMS    48
Фрагмент работы

Skolēnu psiholoģijas izpētes prakse tika veikta vienā no Rīgas mikrorajona skolām. Darbam tika izvirzīti sekojošie uzdevumi:
1.Veikt četru bērnu ( 2+2 ) novērojumu.
novērot divu sākumskolas bērnus trīs dažādās stundās -
2.klase - dabas mācība, lasīšana (divas mācību stundas) un starpbrīžos;
novērot divus pamatskolas bērnus trīs dažādās stundās -
6.klase - matemātika, literatūra, vēsture un starpbrīžos.

2.Veikt individuāli bērna intelekta izpēti divās dažādās vecuma grupās (pamatskola – 9.klase; vidusskola –11.klase) ar trim dažādām metodikām (Amthaura intelekta struktūras metode – VI. subtests; Landolta gredzenu korektūras prove; Ravēna progresīvo matricu metode).
Veikt pašatskaiti par savu darbu.

3.Veikt frontālu izpēti divās dažāda vecuma klasēs (verbālās analoģijas un skaitļu virknes – 4.klase un 7.klase). Noformēt protokolus un izdarīt aprēķinus, ievērojot vecuma un dzimuma atšķirības.
Psiholoģijas izpētes skolēnu prakses 1.uzdevumu daļai tika izvēlēti divi bērni sākumskolas un divi bērni pamatskolas vecumā (2.klase un 6.klase).
Šī izvēle notikusi tādēļ, ka sākumskolas vecuma bērniem ir raksturīgs pašvertējuma veidošanās, kas nav mazsvarīgi turpmākajai dzīvē. Šajā vecumā mācības sāk aizvietot rotaļas un spēles. Pavēršas jauns darbības lauks – tā ir skola, kur daudzos gadījumos autoritāte kļūst skolotājs, kā arī vienaudži. Bērniem šajā vecumā ir visaugstākā mācīšanās motivācija salīdzinājumā ar vēlākiem skolas gadiem.
Nostiprinās uztvere, uzmanība, atmiņa, iztēles, domāšanas un runas procesi. No dabiskās spontanitātes izziņas procesi lēnām piemērojas sociālajām ievirzēm, normām, tradīcijām un etaloniem. To panāk ar galvenajiem darbības veidiem šajā vecumā – mācību darbību, spēlēm un rotaļām, saskarsmi, sporta nodarbībām un darbu.
Šajā vecumā man liekas interesanti tas, kā bērni mēģina meklēt sociālo kontaktu ar apkārtējiem. Viņiem sāk dominēt vajadzība iegūt sev draugu, kas bieži vien ir kāds klasesbiedrs, kā arī iekļauties kādā bērnu grupiņā vai veidot savu draugu pulciņu.
Tā kā pamatskolas vecuma bērnu raksturojums atbilst pusaudža vecumposmam, man interesi piesaistīja tas, ka šajā vecumā notiek pāreja no bērnības uz jauniešu periodu.
Šajā periodā izveidojas bērna personības pamatiezīmes un kvalitātes, kā arī atklājas visos iepriekšējos periodos izveidojušās ietekmes emocionālajā, kognetīvajā, sociālajā sfērā.
Pēc manām domām, pusaudžu vecumā gūt pašapliecinājumu ir ļoti svarīgi. Pusaudzim šajā vecumā ir jāatbild uz vienu no svarīgākajiem jautājumiem : “Kas es esmu?” …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация