Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
6,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:959573
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.11.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Cilvēka personības attīstība ir jāievēro zināmas likumsakarības. To ievērošana īpaši svarīga mācību un audzināšanas darbā. Katram vecumposmam ir savas īpatnības, katram cilvēkam ir savas individuālās īpatnības, ko nosaka iedzimtība, sociālie apstākļi un iepriekšējā audzināšana (pieredze).
Skolēna vecuma īpatnības izpaužas viņa ikdienas darbībā, attieksmē pret ārējo pasauli.
Saskaņā ar cilvēka attīstības īpatnībām pedagoģijā ir pieņemta šāda vecumposmu periodizācija:
• no dzimšanas līdz 3 gadiem - mazbērna vecums;
• no 3 līdz 7 gadiem - pirmsskolas vecums;
• no 7 līdz 11 gadiem - jaunākais skolas vecums;
• no 11 līdz 15 gadiem - vidējais skolas vecums (pusaudžu vecums);
• no 15 līdz 18 gadiem - vecākais skolas vecums vai agra jaunība.
Katram vecumam atbilst noteikts fiziskās un psihiskās attīstības līmenis. Vecuma periodam raksturīgākās anatomiski fizioloģiskās un psiholoģiskās īpatnības tad arī ir vecumposma īpatnības.
Tā kā cilvēka attīstība notiek viņa aktīvas mijiedarbības procesā ar apkārtējo vidi, cilvēkam vecumposmu robežas nav stingri noteiktas. Savā attīstībā cilvēks var apsteigt savu vecuma grupu vai arī atpalikt no tās. Zinot skolēnu vecumposmu īpatnības un vadošās darbības veidus, skolotājam ir iespējas izvēlēties optimālas katram vecumposmam atbilstošas mācību un audzināšanas metodes, kas sekmētu skolēnu turpmāko fizisko un garīgo attīstību.
Mazbērna vecuma periods
Pirmajos trijos dzīvības gados strauji attīstās bērna organisms. Tas prasa atbilstoša dienas režīma, barošanas, higiēnisko apstākļu nodrošinājumu, bērna organisma norūdīšanu. Jārūpējas, lai tiktu izmantoti visi līdzekļi bērna kustību un sajūtu orgānu attīstības sekmēšanai.
Vecumposma beigās sāk attīstīties bērna valoda. Jācenšas paplašināt bērna vārdu krājumu, viņa priekšstatus.
Šajā vecumposma bērnam pārsvarā ir ierosa, tāpēc vērojama bērna nesavaldība. Bērns vēl nevar novērtēt savas darbības apstākļus un rīcības sekas, Jācenšas mērķtiecīgi un saprātīgi ierobežot bērna iegribas, pastiprinot aiztures spējas. Šāds darbs ir ilgstošs un prasa no vecākiem pacietību.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −6,98 €
Комплект работ Nr. 1121900
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация