Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:995249
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 26.03.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Rīta cēlienā skolotāja izliek kalendāru attēlu ar pavasara noskaņu, kā arī citu gadalaiku attēlus, bet lielāku akcentu liek uz marta noskaņām. Pārliek kalendāra lapu. Bērni skatās, piedalās, nomaina nedēļas dienu, uzliek datumu.
Ievaddaļā noskaidro kā katrs pavadījis brīvdienu, varbūt kaut kur bijis ārpus mājas, iespējams, ka ir kas tāds ko grib pastāstīt citiem bērniem. Kad runā viens, pārējie klausās, veicina klausīšanās prasmi. Skolotāja sasveicinās ar visiem un tad ar katru atsevišķi, nosaucot bērna vārdu. Katrs bērns arī sasveicinās ar skolotāju. Visi kopīgi nodzied rīta dziesmiņu. Skolotāja ir sagatavojusi tautasdziesmu par pavasari, to noskaita. Uzdot jautājumu- par ko ir šī tautasdziesma? Bērni atbild, izsaka savas domas, nonāk pie viena kopīga secinājuma: tautasdziesma ir par pavasara atnākšanu. Ļauj bērniem pašiem nonākt pie secinājuma. Kopīgi visi iemācās šo tautasdziesmu.
Galvenajā daļā skolotāja aicina bērnus apsēsties pie galda un lūdz, nosaukt visus 4 gadalaikus pēc kārtas, ja tagad ir iestājies pavasaris. Rosina atpazīt gadalaikus pēc attēliem, kā arī nosaukt to raksturīgākās iezīmes. Aicina izlasīt gadalaiku nosaukumus pa zilbēm. Tad katrs bērns izvelk kartīti ar mēneša nosaukumu, nerāda to citiem. Tas, kurš var izlasīt- lasa, pārējiem palīdz skolotāja. Noskaidro kādu mēnesi katrs ir izvilcis, noliek to uz attiecīgā gadalaika attēla. Visi kopīgi lasa mēnešu nosaukumus. Skolotāja atgriežas vēlreiz pie pavasara trim mēnešiem. Bērna pieredzes aktualizācija ar jautājumu palīdzību: vai ir jau redzamas pazīmes, kas liecina par pavasara atnākšanu? Kas notiek dabā pavasarī? Bērni sauc dažādas pavasarim raksturīgākas pazīmes, kā arī vēro reālo ainu aiz loga. Izsecina, ka ne vienmēr pazīmes liecina, ka ir atnācis pavasaris. Skolotāja jautā: kas notiek ar kokiem martā? Kādi tie izskatās? Vai arī koki jūt, kad ir atnācis pavasaris? Bērni atbild uz jautājumiem. Izdala katram bērnam bērza zariņu. Viņi to aplūko, pēta, stāsta ko redz, ko jūt. Skolotāja aicina grupā ienest pavasari, ielikt bērza zarus vāzē, gaidīt un vērot, kad tas uzplauks, cik ilgs laiks zariem nepieciešams, lai tie uzplauktu. Kad tas izdarīts, skolotāja rosina izveidot katram savu dabas novērojuma kalendāru, kurā viņi varēs katru dienu iezīmēt, kas ar dabu notiek un kas notiek ar zariņu. Bērni veido dabas kalendāru, izgriež no kalendāra nedēļas dienu nosaukumus, ieraksta šodienas datumu, uzzīmē, kas notiek ar dabu. Dabas kalendāru aizpilda katru dienu, rīta cēlienā. Uzraksta mēneša nosaukuma pēc parauga. Kad tas ir izdarīts skolotāja aicina izveidot arī pavasara grāmatu, kurā būs šī tikko izveidotais dabas novērojuma nedēļas lapa, kā arī pēc tam citas lapas. Bērni uzzīmē kādu pavasarim raksturīgu dabas ainavu, kā arī pēc parauga uzraksta grāmatas nosaukumu- PAVASARA GRĀMATA.
Nobeigumā katrs bērns pastāsta, ko ir uzzīmējis uz grāmatas vāka. Visi kopīgi noskaita vēlreiz tautasdziesmu par pavasari.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация