-
Taktiskie mediji un mediju aktīvisms
Blogošana un kritiskā interneta kultūra
Blogi ir definēti kā uz Web balstīta (Web-based) hronoloģiska publikācija, kas sastāv no autora viedokļa un domām un, protams, Web linkiem. Blogu saturs ir sajaukts dienasgrāmatas formāta ziņojums, kas ietver notikumus no personīgās dzīves, personīgās pieredzes, kā arī no informāciajs par pasaules aktualitātēm. Blogus varam atrast, strukturējot tos pēc datuma, kategorijas, autora un citiem atribūtiem. Ir pieejama arī komunikācija ar citiem autoriem, pievienojot tos savam interešu sarakstam. Pirmo reizi blogi parādījās 90.to gadu nogalē, kā „ēna” no‘dotcom’ mānijas laika. Atšķirība bija tā, ka, lai blogotu, nebija nepieciešamas ne techno-geeka zināšanas, ne html, jo pilnīgi pietika ar pamata zināšanām. Lai arī blogs būtu akadēmisks, to tomēr neskaita kā publikāciju. Blogi ir izmainījuši pasauli dažādos veidos, ir svarīgi tos interpretēt. Skaidrojot blogu mērķi, neklasificējot blogerus kā digitālos nihilistus, varam meklēt kreatīvu nihilismu, kas skaidro masu mediju hegemoniju(pārākumu). Blogu primārā ideja ir paust personīgās pieredzes, nevis popularizēt ziņu medijus. Blogu kultūras pamatlicēji ir tie, kas attīstīja tehnoloģiju. Blogu kultūra pēc savas definīcijas nav progresīva. Blogi rada savu sociālo tīku grafiku, kas konsolidē(nostiprina, apvieno) savas piederības izmantojot linkus u.c. norādes. Runājot par blogiem, vienmēr var pieminēt privāto un publisko telpu, to nosaka vēlamās piederības kultūra. Ir pieci elementi, kas veido labu un populāru blogu: publicēšana; vieglā atrodamība; cross-site sarunas;linku saraksts; atsauces uz saturu citos resursos.
…
Taktiskie mediji un mediju aktīvisms. Atvērtais kods un Creative commons. No tīku pieejamības līdz satura atvērtībai. Privātā un publikā telpa internet. Anonimitāte un identitāte. Novērošana un uzraudzība. Taktiskie mediji veidojas balstoties uz lasītājiem- mērķauditoriju, kura apvieno, kolekcionē, kā arī rada pati savus medijus, katram lasītājam pašam ir nepieciešamība sekot līdzi intresējošām aktualitātēm, neatkarīgi no informācijas karetorijas(Kā piemēru taktiskajiem medijiem varu minēt Twitter.com). Mediji vairs netiek uztverti kā pretošanās līdzekļi, bet drīzāk kā virtuālas vides, kuru parametri nemitīgi atradās stadijā ‘under construction’. Šīs tehnoloģiju prakses simbolizēja mediju brīvības svinēšanu kā ievērojamu politisku panākumu. Taktiskie mediji, izmantojot visus pieejamos līdzekļus, balstās uz kādas no mākslas praksēm, Taktiskie mediji prasa lielu aktivitāti un līdzdalību, tie veidojas no pasākumu atspoguļošanas, kur cilvēki necenšas lietas atspoguļot ļoti objektīvi, jo paši ir pasākuma dalībnieki un balstās uz savām pašreizējajam, subjektīvajām emocijām. Tas arī ir viens no iemesliem, kas ir atšķirīgs taktiskajiem medijiem un parastajiem masu medijiem. Lasītāji dalās ar savām domām, tādējādi iespaidojot citu darbību vai priekšstatus par konkrēto tēmu .. (..) Spekulatīvais burbulis(„Speculative bubble”) ir balstīts ne tikai uz ekonomiku, bet arī paļāvību pāriet uz GPRS un 3G , tas, savukārt, iezīmē kaut ko pamatīgāku- pāreju uz mobilo tīklu paradigmu. Mobilās ierīces kļūst par galveno veidu elektronisko sakaru tīklieu piekļuvei. Tas nozīmē, ka pāreja no interneta paradigmas un tās vienlīdzīgas līdzdalības idejām balstās uz daudz ciešāk kontrolētu mobilo paradigmu, kuras pamatā ir centralizēta tīkla kontrole. Piekļuve interneta tīklam, kas tiek nodrošināta izmantojot vadus ir modernizēta (..)
- Politiskā socializācija, ideoloģijas, masu mediji, sabiedriskā doma
- Sabiedriskā doma, politiskā socializācija un masu mediju loma
- Taktiskie mediji un mediju aktīvisms
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Sabiedriskā doma, politiskā socializācija un masu mediju loma
Конспект для университета3
-
Politiskā socializācija, ideoloģijas, masu mediji, sabiedriskā doma
Конспект для университета3
-
Sociālie institūti: izglītība, komunikācija un masu mediji
Конспект для университета8
-
Komunikācija un mediji. Mediju saturs
Конспект для университета3
-
Termini "komunikācija", "masu komunikācija" un "masu mediji"
Конспект для университета1