Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:142182
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 07.11.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 67 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  HIKIKOMORI IZCELSME, ATTĪSTĪBA UN KLASIFIKĀCIJA    9
1.1.  Vēsturiskā izcelšanās un attīstības gaita    11
1.2.  Sabiedriskie faktori, kas kalpo par cēloņiem, hikikomori uzvedībai    13
1.3.  Hikikomori klasifikācijas tipi    19
1.4.  Hikikomori attīstības fāzes    22
2.  HIKIKOMORI SINDROMA IZRAISOŠO CĒLOŅU RAKSTUROJUMS UN ANALĪZE    25
2.1.  Ģimene, audzināšana un attiecības starp ģimenes locekļiem    27
2.2.  Skolas un darba vides ieteikme uz pusaudžiem un jauniem cilvēkiem    33
2.3.  Sabiedrības izraisītais spiediens    38
3.  SINDROMA IZRAISĪTĀS SEKAS, HIKIKOMORI REHABILITĀCIJA    43
3.1.  Hikikomori sindroma izraisītās sekas sabiedrībai    45
3.2.  Socializācija un rehabilitācija    48
  Secinājumi    55
  Izmantotā literatūra    58
  Pielikums    66
Фрагмент работы

Secinājumi
Darba autore Japānas valdības dotajā definīcijā saskata trūkumus, jo var noprast, ka valdība nesaskata jaunietī antisociālu uzvedību, ja viņš, piemēram, ir pavadījis izolēti 3, nevis 6 mēnešus. Tādā veidā netiek izmantota iespēja palīdzēt jauniešiem jau sākumstadijā, kad viņi izolēti ir pavadījuši tikai nelielu laiku. Arī raksturojums par to, ka tiek pārtrauktas attiecības ar apkārtējo pasauli, nav radis savu pamatojumu, jo atsevišķos gadījumos, sindroma upuri turpina kontaktēties ar savu ģimeni.
Pēc autores domām, mūsdienu situācija ir uzlabojusies. Ja vēl pirms desmit gadiem valdības rīcību varēja raksturot kā „gaidīt un noskatīties, kas notiks”, kas bija ierastā atbilde uz vecāku lūgumiem palīdzēt viņiem tikt galā ar šo hikikomori sindromu, tad mūsdienu Japānā daudz, kas ir mainījies. Japāna ir publiski atzinusi, ka šāda problēma pastāv viņu valstī. Palīdzības programmas un centri ir gan valdības, gan nevalstisko organizāciju veidotas. Tāpat ir pieejama arī speciālistu palīdzība šiem jauniešiem un viņu vecākiem caur internetu, visbiežāk šie konsultanti paši ir bijuši kādu laiku hikikomori vai to vecāki, tāpēc viņi kalpo kā piemērs, ka visu ir iespējams mainīt. Un tas pierāda tikai to, ka valdība ir radusi pagaidu variantu tam, kā risināt problēmu, kura jau pastāv, bet variantu, lai šāda problēma nerastos vispār valstī, Japāna pagaidām vēl nav atradusi.
Darbā tika izvirzīta hipotēze, ka valdība līdz dotajam brīdim, vēl nav atradusi veidu, kā Japānā radīt situāciju, lai hikikomori fenomens nebūtu iespējams valstī. Tiek veidotas dažādas palīdzības programmas, dibināti centri, piedāvātas iespējas mācīties specializētajās skolās. Taču šī palīdzība ir domāta tad, kad jau valstī pastāv hikikomori sindroma upuri, lai samazinātu viņu skaitu, tāpēc tiek uzskatīts, ka izteiktā hipotēze ir atradusi sev pamatojumu. Izvirzītie uzdevumi bija izanalizēt sociālos faktorus, kas izsauc jauniešos antisociālu uzvedību, lai varētu pateikt, ka sociālā vide ietekmē hikikomori visvairāk. Sociālajā vidē tiek iekļautas tādas sfēras kā ģimene, skolas un darba vide, kā arī sabiedrības spiediens.
Ir pierādīts, ka lielākā daļa sindroma upuri nāk no vidusšķiras ģimenēm, kur vecāku ienākumu līmenis pieļauj, ka bērni var nestrādāt un palikt mājās. Valdībai vajadzētu tuvāk izpētīt šīs ģimenes, kuras ir hikikomori sindroma riska grupā, lai saprastu, kāpēc bērniem rodas tāda ideoloģija, ka viņi var atļauties nestrādāt. Kā zināms, tad vecāki un izglītības sistēma saskata draudus, ja bērnam ir pārāk daudz brīva laika no mācībām, tāpēc viņi praktiski visu dienu tiek nodarbināti skolā un vakarā ir jāpilda daudz mājas darbu. Iespējams, ka mūsdienu jaunatnei tas ir pārāk liels spiediens, jo viņiem pilnībā nepaliek brīvā laika sev pašiem. Un daudzi izvēlas vienkāršāko variantu, lai tiktu prom no šīs vides, respektīvi, izslēdz sevi no sabiedrības vispār. Japānai vajadzētu sākt apsvērt ideju par to, lai padarītu mācību procesu vienkāršotu, it sevišķi daļu, kas saistās ar iestājeksāmeniem. Jo vairāk cilvēku spēs turpināt mācības universitātēs, jo vairāk izglītota darba spēka Japānai būs nākotnē. Arī emocionāli spēcīgo tēvu trūkums ir viens no iemesliem, jo mātes – dēla starpā ir izveidojušās tādas attiecības, kad māte ļauj bērnam darīt to, ko viņš vēlas un nepārmet, ja atvase izvēlas dzīvot izolēti. Autore ir arī pamanījusi, ka viena bērna ģimenes visbiežāk kļūst par hikikomori sindroma upuriem, tādā veidā arī skaidri tiek parādīts, ka vecāki nepietiekami pievērš savam bērnam uzmanību, jo ir grūti iedomāties, kāpēc lai ģimenē, kur tiek pastāvīgi pārrunātas problēmas, kas skar bērnu, jaunietis izvēlētos dzīvot izolēti.
Tā, kā skolā un darbā pusaudži un jauni cilvēki pavada lielāko savas dienas daļu, tad šeit pastāvīgi rodas konflikta situācijas, it sevišķi bieži novērojama parādība ir idžime un depresija. Darba devējam un skolotājiem vajadzētu rūpīgāk pievērst uzmanību tam, kādā vidē atrodas viņu darbinieki un skolnieki. Nevajag izvairīties no tādām sarunām, kur abas iesaistītās puses piedāvātu savus risinājumus, lai šo vidi padarītu drošāku un draudzīgāku visiem, kuri tajā atrodas. Kā īpašu piedāvājumu tieši skolām, darba autore iesaka, rast veidu, lai klases audzināšanas stundās skolotājs vairāk stāstītu par ētikas jautājumiem un vienlīdzību, lai bērni iemācītos cienīt cits citu, kā arī nodrošināt mācību iestādē vismaz vienu psihologu, kurš strādātu ar bērniem. Vēl viens risinājums būtu arī vainīgā nosodīšana publiski,visas klases priekšā, tas manāmi samazinātu vardarbību skolā, jo tiktu skaidri parādīts, ka idžime - tas ir slikti.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация