Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:354121
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 11.06.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 10 единиц
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Ievads
Televīzija jau teju gadsimtu ir viens no ietekmīgākajiem medijiem, kas lielā mērā iespaido ikviena cilvēka dzīvi, domāšanu un realitātes uztveri. Tieši vārdu savienojumam “realitātes uztvere” TV sakarā, manuprāt, būtu jāpievērš vislielākā uzmanība. Pēc būtības šis vārdu savienojums raksturo fenomenu, ka, atkarībā no individuālās pieredzes un dažādiem blakus apstākļiem, cilvēks var dažādi uztvert reālas lietas, notikumus utt. Tomēr gadu gaitā, mainoties gan mediju iespējām un darbībai, gan sabiedrības priekšstatiem un īpatnībām, ir vērojama situācija, ka ļoti bieži uztvertā realitāte patiesībā nemaz nav reāla vai arī ir tāda tikai daļēji. Tas gan nenozīmē, ka televīzija vai kāds cits medijs mums nepārtraukti melo, tomēr daudz kas no tā, ko mēs redzam, lasām vai dzirdam medijos, ir visai mākslīgi radīts un tādejādi neatspoguļo “īsto” realitāti, bet gan tā saukto hiperrealitāti.
Sociālā realitāte un tās konstruēšana TV
Lai izprastu hiperrealitātes būtību un TV lomu tās veidošanā, pirmkārt, jāiepazīst tādi jēdzieni kā sociālā realitāte un tās konstruēšana. Sociālā realitāte būtībā ir mūsu ikdienas realitāte, taču tā nebūt nav objektīva lietu un notikumu kārtība, kas eksistē neatkarīgi no konkrētiem indivīdiem. Sociālā realitāte tiek konstruēta grupu, kopienu un kultūru mijiedarbībā, un patiesībā „tas, kā mēs uztveram objektus un kā ar tiem rīkojamies, lielā mērā ir atkarīgs no sociālās realitātes, proti - no kārtības, ko esam izstrādājuši interakcijā.1 ” Tieši šis fenomens sniedz masu medijiem īpašu spēju konstruēt un ietekmēt mūsu sociālo realitāti, jo, pateicoties plašajai auditorijai, tie spēj mijiedarboties ar milzīgām cilvēku grupām un ietekmēt to uztveri un rīcības. Arī mediju analītiķis Niklass Lūmans (Luhmann) apgalvo, ka “realitāte nav iepriekš dota, bet gan tiek nemitīgi konstruēta, tāpēc mediju teksti realitāti nevis atspoguļo, bet gan rada.2”

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация