Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:545850
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 10.07.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 9 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
I.  Eiropas Savienības (ES) varas trīsstūris - galvenie likumdevēji un lēmumu pieņēmēji ES    4
1.  Eiropas Savienības Padome (ESP)    7
1.1.  Samierināšnāsomteja    7
1.2.  Pastāvīgo pārstāvju komiteja (COREPER - Comite des Representants Permaments)    8
2.  Eiropas Parlaments (EP)    10
3.  Eiropas Komisija (EK)    11
3.1.  Eiropas Ekonomikas un sociālo lietu komiteja (EESK)    12
3.2.  Reģionu komiteja (RK)    12
II.  Sociālais dialogs ES valstīs    15
1.  Pilsoniskas sabiedrības iespējas    15
2.  Lisabonas līgums    20
  Secinājumi    22
  Izmantoto avotu saraksts    25
Фрагмент работы

Eiropas Savienības (ES) tiesību kopums ir neatkarīga tiesību sistēma, kas ir pārāka par dalībvalstu nacionālo likumdošanu, tomēr dažādu valstu savienību veidošana palielina mazo valstu iespējas ietekmēt lielās valstis. Tādēļ, mazajām valstīm ES varētu būt uzskatāma par reālāko ceļu šā mērķa sasniegšanā, un ES paplašinoties ar lielu skaitu jaunu valstu, paralēli vēlmei padarīt Eiropu par miera un stabilitātes zonu, gan ES dalībvalstīs, gan kandidātvalstīs dominē dalībvalstu nacionālās intereses un gan lielās, gan mazās valstis dažādi meklē iespējas palielināt savu ietekmi ES. Mazās valstis ir ieinteresētas spēcīgu ES institūciju pastāvēšanā, jo ar to palīdzību ir iespējams veiksmīgāk realizēt savas intereses. Tam līdzās saglabājas divpusējo attiecību nozīme ar visām dalībvalstīm, jo, piemēram, centrālā ES institūcija - ES iestāde, kurā tiek paustas ES dalībvalstu valdību pozīcijas ir ES Padome, un tā darbojas pamatojoties uz starpvaldību sadarbību. It sevišķi mazajām valstīm, tādām kā Latvija, savu interešu realizēšanai un neatkarības nodrošināšanai ir ļoti būtiski būt ES sastāvā, sadarboties ar visām tās dalībvalstīm, caur spēcīgām un kopējām ES institūcijām. Katrai ES dalībvalstij ir būtiski uzturēt vienlīdz labas attiecības ar pārējām dalībvalstīm, par ko liecina arī patreizējā ES rotējošās prezidentūras sistēma, kad prioritātes nosaka katra valsts pēc kārtas. Šāda Prezidēšanas kārtība vistiešāk arī akcentē lielo un mazo valstu vienlīdzību, jo visas dalībvalstis pēc kārtas uzņemas ES prezidentūras pienākumus.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация