Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
5,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:172159
 
Оценка:
Опубликованно: 18.10.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Фрагмент работы

Rekomendācijas
Kā varētu izskatīties ES un Krievijas ekonomiskās attiecības CES ietvaros pēc PCA prolongācijas un Krievijas iestāšanās PTO? Tagad CES koncepcija ir diezgan fleksibla, kas, no vienas puses, ir tās priekšrocība, jo veicina turpmāko ekonomiskās integrācijas padziļināšanos un atklātu lauku jebkuru kompromisu atrāšanai. No citas puses, CES koncepcijai nav skaidri noteikta mērķa un tā sasniegšanas metožu, kas integrāciju padara par lēnu procesu ar motivācijas neesamību no abām pusēm. Tā kā neeksistē CES institucionālais mehānisms un tās ieviešanas plāns, tad praksē tas izpaužas kā diplomātiskās spēles un „efektīvās” sadarbības tēlošana.17 Viss tas prasa CES satura konceptualizēšanu, respektējot ES un Krievijas intereses.

1. Krievijai nav pieņemama pasīva acquis pārņemšana, kā tas notika EEA dalībvalstu gadījumā, iepriekšminēto problēmu dēļ. Bet Krievija var izvēlēties tādas ekonomikas jomas, kuras ir ieteicams harmonizēt pirmajā kārtā. Tās varētu būt preču, pakalpojumu un kapitāla brīvā kustība, transports un telekomunikācijas, enerģētika, ekoloģija u.c. ES un Krievija pagaidām nav gatavas runāt par darba spēka brīvu kustību vai sociālās politikas optimizāciju.18 Tomēr ir jārēķinās ar to, ka šādai selective approximation nav analoga ES un pārējo valstu ekonomisko attiecību vēsturē, reālajā praksē partneri ir spiesti pārņemt lielāko daļu no ES likumdošanas.

2. Vajadzētu precīzi noteikt CES izveides termiņus un atbildīgus aktierus. Krievijai ir jāizveido ietvars vairāku ministriju darbības savstarpējai koordinācijai, lai efektīvāk pārņemtu attiecīgas ES likumdošanas normas, kā arī ir jāpārdomā izpildvaras sadarbība ar CES pārnacionālajām struktūrām. Papildus ir jāizstrādā saistību kontroles mehānisms, kas nodrošinās lēmumu pieņemšanas caurskatamību un paredzamību – ja nepastāvēs reāla strīdu noregulēšanas sistēma, tad tas atbaidīs potenciālos investorus.19

3. Krievijas valsts varas struktūrām ir jānostiprina sava sadarbība ar uzņēmējiem un aktīvi jāintegrē lielais un vidējais bizness lēmumu pieņemšanas procesā augstākajā līmenī. Pagaidām amatpersonas ne īpaši ņem vērā uzņēmēju intereses diskusijā ar ES, jo viņu primārais mērķis ir atrast politisko konsensusu un aizstāvēt valsts nacionālās intereses. Tomēr pēc Krievijas iestāšanās PTO un sarunu par CES aktivizēšanas ir nepieciešamas veikt pastāvīgas un biežas konsultācijas ar biznesu, palīdzēt tam veidot savu pozīciju ES līmenī, jo Eiropas Komisija noteikti pārstāvēs ES ekonomisko aktieru intereses. Ja tāda valsts un biznesa sadarbība netiks izveidota, tad Krievijai nāksies saskarties ar stipru ES ekonomisko lobiju spiedienu.20

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация