Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:312915
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 26.03.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 31 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Satversmes grozījums    4
2.  Satversmes grozījums    5
3.  Satversmes grozījums    6
4.  Satversmes grozījums    7
5.  Satversmes grozījums    8
6.  Satversmes grozījums    9
7.  Satversmes grozījums    12
8.  Satversmes grozījums    14
9.  Satversmes grozījums    16
10.  Satversmes grozījums    17
  Kopsavilkums    19
  Izmantotās literatūras saraksts    20
Фрагмент работы

1920. gadā Satversmes teksta izstrādāšana ilga nepilnus divus gadus.
Latvijas Republikas Satversme stājās spēkā 1922. gada 7.novembrī, kad pirmā Saeima sanāca uz pirmo sēdi.
Satversme ir valsts pamatlikums, kas iedibina svarīgākos sabiedriskās kārtības un valdīšanas principus, cilvēka un pilsoņa tiesiskā statusa pamatus, varas avotu, valsts uzbūvi un valdīšanas formu. Šo iemeslu dēļ konstitūcijai piemīt augstākais juridiskais spēks, un tā ir visas likumdošanas bāze.1 Tomēr laiks iet, un konstitūcijai jābūt elastīgai, lai tā neierobežotu cilvēku vajadzības un politisko iekārtu. Konstitūcijai jābūt tādai, lai tā palīdzētu cilvēkiem, nevis cilvēkiem jādara viss, lai tikai nosargātu tās nemainību. Latvijā Satversme izriet no Dabisko tiesību skolas, tas būtu, no nerakstītajiem vispārējiem tiesību principiem. Tas, ko tauta ir vēlējusies un izteikusi, ir rakstītā veidā nostiprināts Satversmē. Tā ir tautas pati svarīgākā vara – izdot augstāko pamatlikumu (konstitūciju). Konstitūcijas pamatā tiek likts tautas taisnīgums, kas uz politiskās vienlīdzības pamata katram atvēl varas un pakļaušanās robežas.2 Tieši tāpēc ir neiespējami izvairīties no grozījumiem Satversmē. No otras puses, katram grozījumam jābūt pārdomātam un smalki izplānotam, jo Satversmes tēvi bija tālredzīgi un izstrādāja to, varētu teikt, mūžīgai lietošanai. Valsts konstitūcijai ir jābūt valsts politikas un likumdošanas vizītkartei, tāpēc tai ir jābūt stabilai un to jāgroza tikai, ja savādāk nav iespējams.
Neviens normatīvs akts, arī valsts pamatlikums, nav sastindzis mehānisms vai attīstībai nepakļauta dogma. Tomēr grozījumi nedrīkst būt tikai viena brīža ideja, doma bez nākotnes.
Ja kādu likumu bieži groza, zūd ticība tā stabilitātei (tātad - šī likuma vērtībai). Konstitūcija nav izņēmums. Šāda prakse tikai liecina, ka pret to nav nopietnas attieksmes. Arī ikdienā taču mums zūd cieņa pret cilvēku, kam nav stabilitātes.3
Kursa darba uzdevums ir iepazīties ar desmit Satversmes grozījumiem. Mērķis ir izpētīt un atspoguļot to jēgu, salīdzināt bijušās normas ar jaunajām, pārgrozītajām normām, salīdzināt ekspertu viedokļus, kāpēc šādi grozījumi bija vai nebija jāizdara.
Darbā tiek izmantota vēsturiskā un teleoloģiskā pētīšanas metode. Teorētiskais pamats: grāmatas un periodika.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация