Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:717719
 
Оценка:
Опубликованно: 18.12.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 9 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Kopsavilkums    3
  Ievads    4
1.  Valdīšanas formas    5
1.1.  Prezidenta funkcijas parlamentārā valdīšanas sistēmā    5
1.2.  Prezidenta funkcijas prezidentālā valdīšanas sistēmā    6
1.3.  Prezidenta funkcijas pusprezidentālā valdīšanas sistēmā    7
2.  Viedokļi par tautas vēlētu prezidentu Latvijā    10
2.1.  Argumenti par    10
2.2.  Argumenti pret    11
3.  Latvijai piemērotākā valdīšanas forma    13
  Nobeigums    15
  Bibliogrāfija    16
Фрагмент работы

Nobeigums
Cenšoties gūt apstiprinājumu ievadā izvirzītai hipotēzei nonāku pie man negaidīta secinājuma – nav iespējams viennozīmīgi atbildēt. Politiskā nestabilitāte un varas centraizācija ir atkarīga no valsts prezidenta pilnvaru palielināšanas pakāpes, tas ir, cik lielā mērā viņš kļūst ietekmīgāks. Ir divas galējības.
Ja nomainītu tikai valsts prezidenta ievēlēšanas kārtību, tas būtisku satricinājumu politiskajā arēnā neradītu un varas centralizācija nenotiktu. Šajā gadījumā tiktu palielināta prezidenta atbildība sabiedrības acīs, kas vēlētājos radītu gandarījumu un, vismaz sākotnēji, mazinātu spriedzi.
Otrā gadījumā prezidents varētu iegūt lielas pilnvaras kā, piemēram, ASV. Šajā gadījumā būtu nepieciešams veikt pamatīgus fundamentālus grozījumus Satversmē un citos šim amatam saistošajos likumos un aktos. Šāda veida procedūra prasītu milzīgu Saeimas darbu. Deputātu viedokļi, nostājas, protams, nebūtu viennozīmīgas par iespējamiem grozījumiem. Saeima tiktu uz ilgu laiku atrauta no pārējiem, varbūt svarīgākiem un aktuālākiem, pienākumiem.
Secinājums – hipotēze netiek pierādīta.
Arī atbildot uz ievadā izvirzītajiem jautājumiem nav iespējams gūt viennozīmīgu atbildi.
Uz jautājumu, vai šāds solis veicinātu valsts varas centralizāciju, atbilde ir tāda pati kā hipotēzes apgāšanā – tas ir atkarīgs no pilnvaru palielināšanas. Ja mainās tikai ievēlēšanas kārtība – nē, ja arī pilnvaras – protams palielinās varas centralizācija.
Atbildot uz otru jautājumu, vai Latvija ir gatava mainīt valdīšanas formu, atbilde ir noliedzoša. Manuprāt politiski stiprs prezidents var būt tikai valstīs ar nostiprinātām (tātad, visdrīzāk, ilgstošām) demokrātiskām tradīcijām. Tā kā Lavija ir viena no jaunajām demokrātijas valstīm, demokrātija vēl nav paspējusi tā īsti adaptēties.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация