Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:894767
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 18.03.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 93 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    4
1.  Valodas attīstība un tās nozīme mācīšanās procesā    7
1.1.  Valodas veidošanās ontoģenēze    7
1.1.1.  Valodas sagatavošanas posms    8
1.1.2.  Valodas sākotnējā apguve    10
1.1.3.  Valodas apguve pirmsskolas vecumā    11
1.1.4.  Rakstu valodas apguve    13
1.2.  Valodas attīstības nozīme mācību procesā    14
2.  Skolēnu ar psihiskās attīstības aizturi valodas īpatnību raksturojums    17
2.1.  Psihiskās attīstības aiztures cēloņi un klasifikācija    18
2.2.  Skolēnu ar psihiskās attīstības aizturi valodas attīstības īpatnības    21
2.2.1.  Vārdu izrunas un fonemātiskās dzirdes īpatnības    22
2.2.2.  Vārdu krājuma un valodas gramatiskās struktūras īpatnības    23
2.2.3.  Lasītprasmes un rakstītprasmes apguves īpatnības    25
2.3.  Valodas attīstības īpatnību ietekme uz skolēnu mācību darbību    26
3.  Valodas pilnveidošanas metodoloģija mācību satura apgūšanas sekmēšanai skolēniem ar PAA    29
3.1.  Dzimtās valodas mācīšanas nosacījumi sākumskolā    29
3.2.  Valodas attīstību ietekmējošie faktori    35
3.3.  Valodas traucējumu korekcija sākumskolas skolēniem ar PAA    38
4.  Pedagoģisko paņēmienu sistēma skolēnu ar PAA valodas pilnveidošanā sekmīgai mācību satura apgūšanai    44
4.1.  Pētījuma procedūra un izmantotās metodes    44
4.2.  Pētījuma praktiskā daļā iekļauto skolēnu grupas apraksts    48
4.3.  Praktiskā pētījuma apraksts    49
4.4.  Praktiskā pētījumā iegūto datu analīze    63
  Secinājumi    71
  Izmatotās literatūras saraksts    72
  Anotācija    78
  Annotation    80
  Pielikums    82
Фрагмент работы

Sekmīga valodas apguve ir viens no pamatnosacījumiem, lai skolēns varētu pilnvērtīgi apgūt mācību programmu. Bērns ar noformētu valodu sekmīgāk spēj :
izteikt savas domas, emocijas, vajadzības, problēmas;
veiksmīgāk komunicēt ar apkārtējiem;
pilnvērtīgāk apgūt vispārizglītojošo skolu mācību programmas;
apgūt lasīt un rakstīt;
izprast informāciju (lasīto, rakstīto, dzirdēto).
Dažādas atkāpes valodas attīstībā rada psihisko procesu – atmiņas, domāšanas, uzmanības un citus traucējumus, kas negatīvi ietekmē bērna raksturu un uzvedību. Valodas attīstības traucējumi izraisa grūtības mācību vielas apguvē ne tikai latviešu valodā, bet arī matemātikā, dabas zinībās u.c. mācību priekšmetos.
Pētot literatūru secināju, ka 1970.gadā Krievijā sākumskolas klasē bērni ar psihiskās attīstības aizturi (turpmāk darbā PAA) bija 5% no kopējā bērnu skaita, taču 1990. gadā šo bērnu skaits sasniedza 15-16% no kopējā skaita. Kā var secināt, tad šo bērnu skaits ar katru gadu pieaug.(87;90)
Starptautiskā konferencē „Sociālpediatriskā aprūpe bērnam un viņa ģimenei”, kas notika 2006.g. 9 un 10 jūnijā Rīgā, tika publicēti dati, ka apmācību pēc psihiskās attīstības aiztures un grūtībām mācībās piešķirta 88% skolēnu, kuri apmeklēja medicīniski pedagoģisko komisiju. Lielākajai daļai šo skolēnu tika konstatēti runas un valodas traucējumi. Kā konferencē minēja pedagoģe S.Mutule, tad Latvijā vispārizglītojošās skolās katru gadu pieaug skolēnu skaits, kuriem ir vērojamas mācīšanās grūtības. Salīdzinot ar 2004.gadu individuāli konsultēto skolēnu skaits mācību grūtību gadījumos ir pieaudzis par 1029 skolēniem jeb 8%.(54)
Pētījuma praktiskās daļas veikšanai tika izvēlēta Cieceres internātpamatskola. Šajā skolā 2004./2005. mācību gadā PAA klases apmeklēja 25 skolēni, 2005./2006. mācību gadā 47, bet 2006./2007. 89 skolēni. Var secināt, ka šo skolēnu skaits ar katru gadu pieaug.
Valoda ir viena no nozīmīgākajām sfērām bērna psihes attīstībā. Lai skolēns labāk iekļautos skolas dzīvē un sasniegtu labākus rezultātus mācību vielas apguvē, ir nepieciešams pārdomāts, organizēts un regulāri izzinošs darbs bērna valodas attīstīšanā. Strādājot sākumskolā ar skolēniem, kuriem ir psihiskās attīstības aizture, secinu, ka ir nepieciešams izstrādāt paņēmienus un metodes, ar kuru palīdzību varētu sistemātiski organizēt un pilnveidot skolēnu valodu. Tāpēc sava maģistra darba tēmu izvēlējos: ”Valodas pilnveidošanas nozīme sākumskolas skolēniem ar psihiskās attīstības aizturi”.
Pētījuma objekts: sākumskolas skolēnu ar psihiskās attīstības aizturi mācīšanās procesa kvalitātes paaugstināšana.
Pētījuma priekšmets: valodas nozīme skolēnu ar psihiskās attīstības aizturi mācīšanās procesā.
Pētījuma mērķis: noskaidrot valodas attīstības nozīmi skolēniem ar psihiskās attīstības aizturi sekmīgas mācīšanās organizēšanā.
Hipotēze: mērķtiecīga valodas pilnveidošanas organizēšana sākumskolas skolēniem ar psihiskās attīstības aizturi sekmē mutvārdu valodu, rakstu valodu, valodas izpratni, kas veicina arī citu mācību priekšmetu satura apguvi.
Pētījuma uzdevumi:
1)pamatot valodas nozīmi mācību procesā;
2)raksturot skolēnu ar psihiskās attīstības aizturi valodas īpatnības;
3)valodas pilnveidošanas metodisko paņēmienu izpēte;
4)pedagoģisko paņēmienu un sistēmas noteikšana sākumskolas skolēniem ar psihiskās attīstības aizturi valodas pilnveidošanā. …

Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация