Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
1,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:115024
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.03.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 4 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Saskarsme ir viens no galvenajiem cilvēkiem pieejamajiem izziņas veidiem. Jebkuru mijiedarbību starp cilvēkiem sauc par saskarsmi. Saskarsme ir viena no cilvēku darbības galvenajām patstāvīgajām formām, kuras mērķis ir iedarboties uz saskarsmes partnera izturēšanos.
Saskarsme var būt tieša un pastarpināta.
• Atkarībā no saskarsmes oficialitātes izšķirt - formālo (lietišķo) un neformālo (neoficiālo) saskarsmi.
• pēc saskarsmes ievirzies iespējama – anonīmā (kinoteātrī), individuālā (atsevišķi cilvēki) un masu saskarsme (ar mediju palīdzību).
• atbilstošis saskarsmes struktūrai izšķir – vertikālo (sociālā statusā nelīdzvērtīgi partneri) un horizontālo (pēc sociālā statusa līdzvērtīgi partneri) saskarsmi
• pēc informācijas stila iespējama pamudinošā (kaut kas tiek lūgts, pieprasīts), ritualizētā (sasveicināšanās) un pārliecinošā saskarsme (pierunāt partneri, piem. kaut ko nopirkt).
Saskarsmes psiholoģija ir sociālās psiholoģijas nozare. Cilvēki parasti izmanto divu veidu saskarsmes līdzekļus:
• verbālie līdzekļi- vārdi, frāzes, literālā un tehniskā valoda
• neverbālie līdzekļi- žesti, pozas, mīmika, balss diapozons, vizuālais kontakts utt.

Funkcijas, ko veic saskarsme:
• pēc nozīmības kritērija- globālās (apmierināt sociālās vajadzības ar lokālo funkciju palīdzību) un lokālās funkcijas;
• pēc ievirzes kritērija- sabiedriskās (sociālās kontroles un vadības funkcija) un individuālās funkcijas (izziņas un pašaktualizācijas funkcija);

Saskarsmes struktūrvienības:
1. komunikatīvā – apmaiņa ar informāciju;
apmaiņa ar informāciju, priekšstatiem, idejām, interesēm nostādnēm.
Informācijs svarīgums katram no partneriem, informācijas apmaiņa, kuras mērķis ir ietekmēt partneri. Informācijas apmaiņa iespējama, ja adresantam un adresātam ir vienādas vai līdzīgas informācijas kodēšanas un dekodēšanas (kodu atšifrēšanas) sistēmas. Var būt konstatējoša un pamudinoša informācija. Plašāk pazīstamie komunikatīvo barjeru veidi ir:
• lingvistiskā barjera-ja partneris runā svešvalodā, dialektā utt.
• loģiskā barjera-ja netiek pieņemti saskarsmes partnera domu gaita, idejas, argumenti utt.
• ignorances barjera- tieksme izvairīties no saskarsmes partnera vai vimaz no viņa sniegtās informācijas.

Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −2,48 €
Комплект работ Nr. 1146220
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация