Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
7,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:134122
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.09.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 18 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  TEORĒTISKĀ DAĻA    7
1.1.  Tēla jēdziens    7
1.2.  Tēla veidošana    9
1.3.  Klausa Mertena tēla teorija    10
1.4.  Tēla apdraudošie riski    12
2.  METODOLOĢIJA    14
2.1.  Intervija    14
2.2.  Anketēšana    15
3.  EMPĪRISKĀ DAĻA    18
3.1.  Situācijas analīze    18
3.2.  Laikraksta „Diena” apraksts    18
3.3.  Pētījuma norise un respondentu profils    19
3.3.1.  Anketēšanas rezultāti    20
3.3.2.  Intervijas rezultāti    23
  Secinājumi    26
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    28
  Pielikumi    30
Фрагмент работы

Secinājumi
Kursa darba „Laikraksta „Diena” tēls 2009. gadā, laikraksta „Diena” lasītāju vērtējumā” mērķis bija noskaidrot vai laikraksta „Diena” tēlu ir iespaidojuši notikumi, kuri risinājās 2009. gada oktobra mēnesī lasītāju vērtējumā. Pēc anketas un intervijas rezultātu analizēšanas tika secināts :
• Pirmās asociācijas, kuras izraisa laikraksts „Diena” ir – jaunākās ziņas, skandāls saistībā ar 2009. gada oktobra notikumiem, lielākais laikraksts Latvijā, tēla izmaiņas;
• Respondenti izvēlas tieši šo laikrakstu, jo tic un uzticas laikraksta paustajam viedokli;
• Konkrēti laikraksta „Diena” žurnālisti ir viens no aspektiem, kāpēc respondenti izvēlas tieši šo laikrakstu;
• Respondenti uzskata, ka laikraksts „Diena” ir liberāls laikraksts, drosmīgs, daudzpusīgs un interesants laikraksts. Kā viena no negatīvajām īpašībām tiek minēts lobisms. Laikraksta pašvērtējums sakrīt ar lasītāju laikraksta vērtējumu;
• Laikraksta „Diena” tēls ir citos masu medijos augstprātīgi, samērā lielīgi, bet ļoti ietekmīgi;
• Respondentu vairākums uzskata, ka pozitīvu tēlu veido pats tēls, kuru veido laikraksts un tēls, kurš ir veidojies laikam ejot;
• Respondenti uzskata, ka laikraksta „Diena” tēlu veido žurnālisti un redakcijas darbs, laikraksta reputācija, laikraksta vēsture, paši lasītāji, informācija, ko laikraksts sniedz saviem lasītajiem;
• Katram respondentam ir sava attiecīga pieredze un uzskati, kas tad veido laikraksta „Diena” tēlu, tāpēc vairāk par pusi no respondentiem uzskata, ka laikraksts nepilda visus nosacījumus, lai veidotu pozitīvu tēlu, tomēr trīs ceturtdaļas no respondentiem uzskata, ka laikrakstam ir pozitīvs tēls;
• Laikraksts „Diena” rīko projektus, piemēram , „Latvijas Lepnums”, bet šo projektu atbalstīšanas mērķis nav veicināt laikraksta pirkšanu, bet gan pozitīvu emociju izraisīšana un identificēšanās ar tiem;
• Gandrīz pusei no respondentiem, attieksmes izmaiņas pagājušā gada laikā pret laikrakstu „Diena” ir negatīvas. Šīm attieksmju izmaiņām kā vienu no iemesliem var minēt 2009. gada oktobra notikumus, kad laikrakstu „Diena” pameta galvenā redaktore un vadošie žurnālisti;
• Pusei no respondentiem attieksme pret laikrakstu „Diena” mainījās pēc 2009. gada oktobra notikumiem, šīs izmaiņas ir negatīvas;
• Respondenti uzskata, ka 2009. gada oktobra notikumi laikrakstā „Diena” ir ietekmējuši laikraksta tēlu;
• Šie notikumi nav īpaši ietekmējuši lasītāju paradumus attiecībā uz laikraksta patēriņu, tomēr starp respondentiem tiek novērots, ka respondenti gan atsakās no laikraksta, gan patērē to mazāk;
• Šie notikumi bija tik spilgti, ka respondentos radīja visdažādākās sajūtas, galvenokārt neizpratni par notiekošo;
• Lielai daļai respondentu ir svarīgi, kuri žurnālisti strādā laikrakstā, aizejot no tā lasītāju attieksme pret laikrakstu mainās;
• Cilvēkiem ir svarīgi zināt un interesēties, kurš medijs, kam pieder;
• Respondentiem uzskata, ka 2009. gada oktobra notikumi ir ietekmējuši laikraksta „Diena” saturu;
• Trešā daļa no respondentiem lasa portālu www.citadiena.lv, konkrētiem žurnālistiem veidojas sava lasītāju auditorija. Lasītājam ir svarīgi, konkrētu žurnālistu rakstības stils un identitāte.
• Laikrakstam „Diena” nav nācies saskarties ar negatīvu attieksmi no sadarbības partneriem pēc 2009. gada oktobra notikumiem.
Kursa darba mērķis tika sasniegts, tika noskaidrots, ka laikraksta „Diena” tēls ir mainījies pēc 2009. gada oktobra notikumiem lasītāju vērtējumā, katrs otrais lasītājs uzskata, ka šīs tēla izmaiņas ir negatīvas. Profesors K. Mertens apgalvo, ka viena un tā paša objekta tēls var būt atšķirīgs dažādu cilvēku uztverē, jo šo cilvēku uzskati, idejas un iespaidi atšķiras, kas tika pierādīts, jo lasītājam katram ir savs noteikts uzskats, kas veido un kas tad ir tēls.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация