Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
7,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:166406
 
Оценка:
Опубликованно: 28.12.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 19 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    3
1.  TEORĒTISKĀ DAĻA    6
1.1.  Dienaskārtības teorija (Agenda setting)    6
1.2.  Sociālās atbildības teorija (Social responisbility theory)    8
1.3.  Ziņu tēmas un tematikas    9
1.4.  Informācijas avoti    10
1.5.  Satura dažādība (Content diversity) mediju izpildījuma diskursā    14
2.  PĒTĪJUMA DAĻA    16
2.1.  Kontentanalīze    16
2.2.  Pētījuma kontentanalīzes kategoriju skaidrojums un pamatojums    18
3.  DATU ANALĪZE, REZULTĀTU INTERPRETĒŠANA UN PĒTĪJUMA GAITĀ RADUŠIES NOVĒROJUMI    19
3.1.  Analizēto publikāciju skaits un dinamika pa mēnešiem    20
3.2.  Publikāciju tematika    20
3.3.  Ziņās apskatītās tēmas    23
3.4.  Publikācijām izmantotie informācijas avoti    25
3.5.  Publikāciju tapšanā izmantotie informācijas avoti attiecībā pret raksta tēmu    27
  NOBEIGUMS    31
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    35
  PIELIKUMI    37
Фрагмент работы

Demokrātiskā valstī un izglītotā sabiedrībā medijiem nepieciešams būt vispusīgiem, ar vispusīgo domājot to, ka tiem jāpiedāvā pēc iespējas lielāka viedokļu un komentāru daudzveidība, kā arī apskatītajām tēmām jāskar visas sabiedrības grupas. Komunikācijas zinātnes teorijā atrodami neskaitāmi pierādījumi tam, ka ikdienas mediji ietekmē tos patērējošo sabiedrību, šis process tiek saukts par mediju efektiem. Viens no veidiem, kā tiek ietekmēta sabiedrība, ir realitātes veidošana - laikraksti par šī brīža aktualitāti padara to, kas tiek pieteikts pirmajā laikraksta lapā jeb uz vāka.
Pēc TNS Latvia datiem laikraksts Diena 2010. gada rudens periodā pēc viena numura vidējās auditorijas bijis lasītākais no latviešu valodā iznākošajiem laikrakstiem, un no kopējā preses apjoma bijis 7. vietā, aiz sevis uzreiz atstājot Latvijas Avīzi . Arī iepriekšējos TNS Latvia pētītajos periodos Diena ir bijusi līdere starp ikdienas laikrakstiem. Kā uzzināms komunikācijas zinātnes teorijā, lasītākais laikraksts parasti ir tas, kurš veido sabiedrības viedokli un izpratni par apkārt notiekošajiem procesiem, tāpēc ir svarīgi, lai lasītākais ikdienas laikraksts pauž viedokļu un komentāru daudzveidību, neaptaujājot visu laiku vienus un tos pašus cilvēkus, kā arī nekoncentrējas tikai uz vieno konkrētu tematiku, piemēram, politiku, bet iekļauj arī cita veida ziņas. Tikai informēta sabiedrība, kurai ir iespēja veidot savu viedokli ir lemt spējīga, līdz ar to nav manipulējama, piemēram, Saeimas vai pašvaldību vēlēšanu laikā.
Laikraksts Diena raisīja izpētes interesi par to vai tā tas atbilst kvalitatīva ikdienas laikraksta kritērijiem, ko šajā pētījumā mēģinu noteikt analizējot laikraksta pirmajā lapā pieteikto ziņu tematiku un to tapšanai izmantotos informācijas avotus. Šī pētījuma temata aktualitāti pamatoju ar jau iepriekš minēto laikraksta Diena popularitāti un to cik svarīgi ir nodrošināt visa veida daudzveidību populārākajā ikdienas laikrakstā. Šī kursa darba tēma ir „Informācijas avotu un tematikas daudzveidība laikraksta Diena pirmajā lapā pieteiktajās ziņās (2010. gads)”.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация