Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:759409
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 16.05.2008.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 22 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    4
  Darbības vārda izteiksmes latviešu valodā    5
  Īstenības izteiksme jeb indikatīvs    5
  Vēlējuma izteiksme jeb kondicionālis    6
  Vajadzības izteiksme jeb debitīvs    6
  Pavēles izteiksme jeb imperatīvs    7
  Atstāstījuma izteiksme jeb relatīvais mods    8
  Atstāstījuma izteiksmes cilme    10
  Atstāstījuma izteiksmes interpretācija    10
  Publicistika un publicistikas valodas stils    11
  Publicistikas valodas stila pazīmes    12
  Publicistikas valodas stila funkcijas    13
  Publicistikas valodas stilā izmantojamie līdzekļi    14
  Atstāstījuma izteiksme publicistikā    16
  Atstāstījuma izteiksmes laika un kārtas kategorijas publicistikā    16
  Attieksme pret runas momentu    17
  Īstenības izteiksmes pagātnes formu izteikšana atstāstījuma izteiksmē    18
  Atstāstījuma izteiksmes modalitāte un tās izpausmes    18
  Saikne ar laika formām    19
  Gramatiskā sinonīmija    20
  Modālās izpausmes semantikā    20
  Atstāstījuma izteiksmes lietojums dažādos publicistikas žanros viena laikraksta ietvaros    21
  Apraksts    22
  Intervija    24
  Feļetons    25
  Secinājumi    27
  Izmantotā literatūra    28
  Avoti    28
  Teorētiskā literatūra    28
Фрагмент работы

Atstāstījuma izteiksme ir viens no darbības vārda kategoriju elementiem, kam ikdienas valodas līdzekļu lietojumā pievērsts maz uzmanības. Tās formas praktiski lietotas, balstoties uz jau izstrādātiem valodas lietojuma ieradumiem. Valodnieku mērķis ir censties aktualizēt valodas formu pareizu lietojumu un to faktisko atbilsmi literārās valodas normām.
Publicistika ir tā sfēra, kurā visprecīzāk iespējams konstatēt valodas patiesā lietojuma veidus sabiedrībā. Publicistika aptver visus valodas stilus un tos atspoguļo reālā, no mūsdienu lietotās valodas skatījuma un izmantojuma iespējām, kas ir ideāli piemērota vide pētījumu veikšanai.
Šī darba ietvaros centīšos izprast un konstatēt atstāstījuma izteiksmes vietu publicistikā, tās lietojuma biežumu, aktualitāti un funkcionālo izmantojumu publicistikā kā tādā, kā arī veikšu nelielu ieskatu publicistikas žanros izmantojamo atstāstījuma izteiksmes gadījumu raksturošanā. Lai veiktu šo uzdevumu, vispirms jāapkopo teorētiskais materiāls, kas atrodams jau iepriekš veiktajos pētījumos par atstāstījuma izteiksmi, arī par izteiksmes kategorijām vispār, tāpat arī nepieciešama izpratne par jautājumiem, kas raksturo publicistiku un publicistikas valodas stilu.
Visi pētījumi tiks veikti tikai vienā no manis izvēlētajiem publicistikas līdzekļiem – laikrakstos. Plašāki pētījumi, izmantojot arī citus publicistikas sniegtos materiālus un to analīzi, iespējams, tiks veikti tālākā nākotnē turpmāku pētījumu veikšanas procesā jau augstākā kvalitātē un izvērstākā līmenī.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация