Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:121154
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 22.09.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 4 единиц
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Psihodiagnostiskās metodes galvenā īpatnība ir tās mērvērtīgā virzība, tāpēc psihodiagnostikas metodes satura izstrādei, ar tās palīdzību organizētajai diagnostikai un iegūto rezultātu interpretācijai tiek izvirzītas īpašas prasības.
Psihodiagnostiskā metode aptver samērā daudz pēc satura un nozīmes atšķirīgu speciāli izstrādātu metodiku — testu.
Vārds «tests» ir cēlies no senfranku valodas un nozīmē «bļoda». Vēlāk šo vārdu aizguva latīņu valoda, kurā vārds «testa» nozīmēja «vāze no māla». Ilgu laiku ar šo vārdu apzīmēja nelielus māla traukus, kurus, veicot savus eksperimentus, izmantoja alķīmiķi. Mūsdienu saturu jēdziens «tests» ieguva 19. gs. beigās. Psiholoģisko saturu šajā terminā ieviesa Č. Darvina brālēns F. Galtons (F. Galtori) (1882—1911). Radot spēju noteikšanas anketu, viņš to nosauca par testu (angl. — tēst — prove, īss mēģinājums, pārbaude). Tieši psiholoģijas zinātnē terminu «tests» ieviesa Dž. Ketels (J. Cattelī) 1890. gadā. Tests ir standartizētas procedūras noteiktas uzvedības vai pazīmju mērīšanai
Mūsdienu sociālajā psiholoģijā ar testu palīdzību pēta intelektu, personības īpatnības, darbības izpildes ātrumu un rezultativitāti, risina ar dažādām atlasēm saistītus uzdevumus.1
Testa 6 būtiskas īpašības:
1.Mēra noteiktu pazīmi ( personības iezīmes, intelektuālās spējas);
2.mēra noteiktu un ierobežotu indivīdu populāciju, kam piemīt psihes parādība un noteiktas sociāldemogrāfiskas pazīmes (bērni no 12-16 gadiem);
3.standartizēts pazīmes mērītājs, jo:
Dažādiem indivīdiem piemēro vienādu testēšanas procedūru vienādos apstākļos;
lieto vienotu punktu skaitīšanas sistēmu, pamatojoties uz noteiktu mērījuma skalu;
nosaka mērītās pazīmes kvantitatīvās normas, tas ir, vērtību biežumu sadalījumus populācijā, pamatojoties uz izlases mērījumiem;
4.ir ticams (mērījumi ir stabili laikā);
5.ir valids ( Tas patiešām mēra to pazīmi, kā mērīšanai ir radīts);
6.ir objektīvs mērītājs, jo indivīda testa vērtības tiek interpretētas nevis pamatojoties uz psihologa subjektīvo viedokli par tām, bet pamatojoties uz to vietu, izlases vērtību sadalījumu rindā (tas ir normām) kā arī saskaņā ar testa ticamības un validitātes īpašībām.2
Testu lielā daudzveidība rada nepieciešamību tos sistematizēt un klasificēt.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация