Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
1,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:199947
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 13.10.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
1.  Empīriskās metodes    3
  Novērošana    3
1.1.1.  Tiešā novērošana    3
1.1.2.  Netiešā novērošana    4
1.1.3.  Atklātā un slēptā novērošana    4
1.1.4.  Nepārtrauktā un diskrētā novērošana    4
1.1.5.  Monogrāfiskā un specializētā novērošana    4
  Pārrunas    5
  Anketēšana    5
  Intervija    6
  Nepabeigto teikumu metode    7
  Dokumentu izpēte    7
Фрагмент работы

1.Empīriskās metodes
Pedagoģijas pētniecībā izmanto trīs veidu metodes – vispārteorētiskās pētīšanas metodes, empīriskās metodes un matemātiskās metodes. Katrai metodei ir noteikta sava darbība. Pie visvairāk izplatītajām empīriskajām metodēm, ko izmanto pedagoģiskās pieredzes izpētē, pieder: novērošana, pārrunas, anketēšana, intervija, nepabeigto teikumu metode un dokumentu izpēte u.c.

1.1.Novērošana
Novērošana ir viena no visizplatītākajām pedagoģisko pētījumu metodēm. To plaši lieto pedagoģiskajā praksē. Tā palīdz pedagogam iepazīt savus audzēkņus tiešā uztveres ceļā dabiskos apstākļos. Bez novērošanas nevar iztikt neviens speciālists, lai kādā zinātnes jomā viņš darbotos. Novērošana ir universāls zinātnieka instruments. Vērīgums kā īpašība ir cilvēka pedagoģisko spēju rādītājs.
Būdama šķietami vienkārša, pētnieciskā novērošana ir zināmā mērā sarežģīta. Šīs metodes grūtības ir galvenokārt tās, ka novērojumam jācenšas virzīt savu uzmanību uz tām pedagoģiskā procesa vai parādības pusēm un detaļām, kas atbilst novērošanas mērķim, vienlaikus aptverot visu pedagoģisko procesu.


1.1.1.Tiešā novērošana
Tiešā novērošanā starp objektu un viņa pētnieku ir tiešas attiecības, kas mūsu uzmanības lokā fokusējas dzīvais process un kad izpētes materiālu gūstam no pirmavota.
Iegūtā materiāla daudzums un kvalitāte atkarīga no novērotāja pozīcijas. Trīs pozīcijas tipi: pētnieks – liecinieks, pētnieks – procesa līdzdalībnieks, pētnieks – procesa vadītājs.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация