Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
6,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:323348
 
Оценка:
Опубликованно: 24.02.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 10 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    4
  Teorētiskā daļa    6
1.  Stereotipu būtība    6
2.  Stereotipu izcelsme    9
2.1.  Sociālā pieeja    11
2.2.  Emocionālā pieeja    12
2.3.  Kognitīvā pieeja    13
2.4.  Personības pieeja    14
3.  Stereotipu un aizspriedumu izplatība    15
3.1.  Dzimuma stereotipi    15
3.2.  Rasu un etniskie stereotipi    17
3.3.  Vecuma stereotipi    19
4.  Stereotipu sekas    21
5.  Stereotipu mazināšanas iespējas    23
  Praktiskā daļa    25
1.  Pētījuma organizācija un norise    25
2.  Pētījuma rezultāti, analīze un interpretācija    27
  Literatūras saraksts    39
Фрагмент работы

Secinājumi.
1. Stereotipi ir noteikti, visbiežāk negatīvi, nepareizi un maldīgi spriedumi, kurus nepamatoti izmanto sabiedrības locekļi, lai vienkāršotu kopēju pasaules ainu. Stereotipu rezultātā rodas diskriminācija, aizspriedumi, rasisms, seksisms. Šie jēdzieni bieži vien pārklājas, taču ir atšķirīgi.
2. Stereotipi veidojas sabiedrībā dažādu apstākļu dēļ. Tie var veidoties gan mums apkārt esošo cilvēku dēļ, ar kuriem mēs visbiežāk kontaktējamies, gan konkurences un sacensības dēļ noteiktu grupu starpā, gan pārsteidzīgu spriedumu dēļ par cilvēkiem, kurus mēs maz pazīstam, gan arī mūsu pašu domas, vērtības uzskati iespaido stereotipu izcelšanos. To visu skaidro sociālā pieeja, emocionālā pieeja, kognitīvā pieeja, personības pieeja.
3. Stereotipi tiek plaši pielietoti un izplatīti. Tomēr nozīmīgākie un vairāk izteikti ir dzimuma stereotipi, rasu un etniskie stereotipi, kā arī vecuma stereotipi. Stereotipu ietekmē cilvēks netiek uztverts kā personība, individualitāte, bet gan kā kādas noteiktas grupas pārstāvis. Cilvēki nevēlas mainīt uzskatus attiecībā pret stereotipizēto grupu un šo grupu novērtē kritiski, nicinoši, kas var novest pat pie agresijas.
4. Vairāk kompetenti cilvēki ir spējīgi cīnīties ar stereotipiem un tos lauzt. Tas var notikt, nonākot tiešā kontaktā ar stereotipizēto grupu, kopīgi risinot kādas problēmas, pieņemot risinājumus. Kā arī stereotipi ir atkarīgi no mūsu pašu attieksmes pret tiem, ar savām domām un pārliecību mēs varam lauzt stereotipus un palīdzēt arī citiem cīnīties pret tiem.
5. Mūsu skolas 12. klašu skolēniem piemīt augsts jūtu un intelektuālais līmenis, jo tie nerada aizspriedumus savā starpā, kā arī skolēniem piemīt augsts pašvērtējums, ticība savām spējām, vēlēšanās realizēt savus sapņus. Taču 12. klašu skolēni arī ir diezgan pasīvi, nevēlas sevi noslogot ar papildus darbiem, ir vairāk koncentrēti uz labām atzīmēm un rezultātiem eksāmenos.
6. 12. klašu skolēni visvairāk iespaidojas no vecākiem, skolotājiem, draugiem, no tiem cilvēkiem, ar kuriem tie kontaktējas ikdienā. Sabiedrības uzskats iespaido 12. klašu skolēnu domas, uzvedību, attieksmi pret noteiktiem dzīves mērķiem, sapņiem.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −6,48 €
Комплект работ Nr. 1239192
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация