Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
5,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:412750
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 07.07.2008.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 10 единиц
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Motivācijas jēdziens un būtība    4
2.  Nozīmīgas motivācijas teorijas    8
2.1.  A.Maslova vajadzību hierarhija    9
2.2.  F.Hercberga divu faktoru teorija    10
2.3.  Dž.S.Adamsa taisnīguma teorija    14
3.  Lielveikala „L” saimnieciskās darbības apraksts    15
4.  Darbinieku motivācijas analīze    20
4.1.  Darbinieku aptaujas anketas    20
  Secinājumi    25
  Priekšlikumi    26
  Izmantotā literatūra un avotu saraksts    27
  Pielikums Nr.1    27
Фрагмент работы

Ievads


Laikā, kad Latvijā strauji attīstās uzņēmējdarbība tās daudzveidīgajās formās, mazliet novārtā ir atstāts pats cilvēks, darba vadītājs un visas sistēmas reālais darbinātājs. Uzņēmuma darbinieks – neatkarīgi no ieņemamā amata – ir kāda liela veseluma daļiņa – atoms, kurš viens pats nevarētu pastāvēt, bet kura eksistenci zināmā mērā nosaka priekšnosacījumu virkne. Viens no šādiem priekšnosacījumiem, kuram būtu jābūt izpildītam, ir motivācija darbam un darbībai. Motivācija ir tas motors, kas liek darboties katrai mazajai sistēmas daļiņai un kustina visu veselumu.
Uzņēmuma konkurētspēja un iespējas izdzīvot ir atkarīgas no tā, vai šim uzņēmumam izdosies pielāgoties mainīgajiem kritērijiem. Noteicošais konkurences priekšrocību radīšanā ir augsti kvalificētais, darboties spējīgais un it īpaši darboties gatavais, tas nozīmē, motivētais darbinieks, gan uzņēmuma kvalitātes celšanā, kā arī pārdodot uzņēmumu kā panākumiem bagātu ar attiecīgu imidžu.
No tā var secināt, ka darbinieku motivācija kā uzņēmējdarbības stratēģija iegūst arvien lielāku nozīmi.
Ekonomikas patreizējās attīstības apstākļos, kad daudzas firmas atrodas uz izdzīvošanas robežas, nepieciešams racionālāk izmantot cilvēka faktora potenciālu un, pirmām kārtām, motivāciju, kura ir viena no vadības pamatfunkcijām.
Lai panāktu, ka darbinieki rīkojas sev un organizācijai vēlamajā virzienā, nepieciešams viņus motivēt. Daži autori atšķirīgi izskata motīvus, kuri ietekmē cilvēka attieksmi pret viņu skarošām parādībām un procesiem, tai skaitā arī pret veicamo darbu. Izprotot savu padoto personīgos mērķus un stimulus, kuri liek viņiem strādāt labāk, vadītājs spēj izvēlēties padoto motivāciju.
Autors par savu pētījuma objektu izvēlējās vienu no Rīgas mazumtirdzniecības lielveikaliem. Patiesais šī uzņēmuma lielveikala nosaukums komerciālu apsvērumu dēļ tika aizstāts ar nosaukumu „L”.
Lielveikala „L” saimnieciskās darbības pamatnozare ir preču mazumtirdzniecība, kurš savu darbību uzsāka 2001.gada rudenī.
Lielveikalā „L” strādā daudz cilvēku ar vidējo vispārīgo izglītības līmeni, vadītājam nākas strādāt ar darbiniekiem, kuru psiholoģisko motivācijas līmeni ir vidējā pakāpē.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация