Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
1,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:449421
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 24.02.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Ievads

Lielākā daļa bērnu skolas gaitas uzsāk ar prieku un pienākuma apziņu. Tomēr bieži vien laika gaitā šī attieksme mainās negatīvi, rezultātā veidojot nepatiku pret skolu un mācībām.
Mācību motivācijas veidošanu skolas vecumā var nosaukt par vienu no centrālajām problēmām. Skolotājam jāpamudina skolēnus uzmanīgi izturēties pret saviem pienākumiem, būt centīgiem, akurāti pildīt uzdevumus. Skolēna radošā darbība ir cieši saistīta ar darbības motīviem. Visa darba pamats ir nepieciešamās motivācijas veidošana skolēnos. Motīvu var uzskatīt par vajadzības izpausmes formu. Nepieciešamība izraisa aktivitāti, tā savukārt rosina noteiktu darbību, bet šīs darbības rosinātājs ir motīvs. Ja skolēna rīcība atbilst mērķa sasniegšanai, tad radīta pareizā motivācija.
Daudzi pasaules psihologi ir devuši lielu ieguldījumu motivācijas problēmas izpētē – L. Festingers, V. Levins, T. Dembo, F. Hoppe, taču šie risinājumi ir atšķirīgi.
Psihologa E. Fromma darbos par cilvēka motivācijas veidošanos tiek atzīts neapzināts cilvēka pārdzīvojums, kas rodas atsvešinoties no dabas sakarā ar zinātnes un tehnikas progresu.
Pēc A. Adlera teorijas katra indivīda uzvedības pamatā ir motivācija, bet motivācijas pamatā ir piederības izjūta.
Mācību motivācijas veidošanas problēmas apskatītas arī V. Zelmeņa darbos. Šeit pētījums pamatots ar procesa norises mehānismu.
Mūsu laika dzīves ritms, modernās tehnoloģijas ar saviem sasniegumiem un culvēku arvien pieaugošās prasības dzīvei, like cilvēkam nepārtraukti apgūt jaunas zināšanas, prasmes, iemaņas. Tajā informācijas gūzmā, kas katru dienu pārpludina pasauli, viena no svarīgākajām lietām ir spēja izvēlēties, zināt un prast atšķirot sev nepieciešamās zināšanas. Visas pieejamās modernās tehnoloģijas arvien vairāk izspiež no mūsu dzīves grāmatu, literatūru un vajadzību pēc vārda mākslas. Lai saglabātu literatūras un pareizas valodas prestižu, lai neizgaistu spēja baudīt šo mākslas veidu – valodu, viens no svarīgākajiem uzdevumiem jāuzņemas skolotājam. Tikai pareizi izvēlēti rosinātājlīdzekļi ļaus skolēnos radīt interesi un nepieciešamību apgūt literatūru.














Motivācijas pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums

Motivācija – tas vienmēr ir ierosmju komplekss: vajadzības, motīvi, ideāli, mērķi, vērtību orientācija u.c. Visas šīs ierosmes ir saistītas un veido sistēmu, kura tad arī nosaka viengabalainu cilvēka uzvedību, piešķir tai intensitāti.(34.165.)
Motivācija pilda vairākas funkcijas: ierosina uzvedību, vada un organizē to, dod tai personisku jēgu un nozīmību. Var izdalīt vairākus motivācijas tipus:
- labklājības motivācija,
- prestiža motivācija,
- sasniegumu motivācija,
- dominējošā motivācija.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация