-
Vadītājs, vara un ētika
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | VADĪTĀJS UN VADĪŠANA | 4 |
1.1. | VADĪŠANAS FUNKCIJAS UN METODES | 4 |
1.2. | VADĪTĀJA AUTORITĀTE UN VARA | 8 |
1.3. | VADĪBAS STILI | 11 |
1.4. | VADĪTĀJA SOCIĀLPSIHOLOĢISKĀS FUNKCIJAS ORGANIZĀCIJĀ | 13 |
2. | ĒTIKAS BŪTĪBA | 15 |
2.1. | ĒTIKA ORGANIZĀCIJĀ | 16 |
2.2. | VADĪTĀJS UN ĒTIKA | 17 |
NOBEIGUMS | 18 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 19 |
NOBEIGUMS.
Analizējot zinātnisko literatūru, var secināt, ka joprojām tiek pētīti un attīstīti varas un ētikas jautājumi. Šīs lietas arvien vairāk tiek saistītas ar vadītāju, vadīšanas funkcijām, ar vadītāja personiskajām īpašībām un prasmēm.
Darba sākuma tika secināts, ka vadītājs ir cilvēks, kurš ir oficiāli iecelts vai ievēlēts vadošā amatā, ka šis vadītājs plāno, organizē, motivē un kontrolē visu resursu izmantošanu un pieņem lēmumus, lai sasniegtu organizācijas mērķus. Savukārt vadīšana ir plānošanas, organizēšanas, motivēšanas un kontroles process, kas nepieciešams, lai formulētu un sasniegtu organizācijas mērķus.
Vadītāja autoritāte lielā mērā ir atkarīga no tā, kā viņš veic savus tiešos vadības pienākumus citiem vārdiem sakot vadītājam ir jāpilda sava vadītāja “loma”. Vadītāja autoritāte veidojās galvenokārt no deviņiem faktoriem – Zināšanas, darbaspējas, organizatora dotības, prasme pārliecināt, prasme uzsākto novest līdz galam, vārdu un darbības vienotība, labvēlīga attieksme pret padotajiem, spēja pamatoti riskēt, ieinteresētība darbinieku sasniegumos.
Pastāv septiņi varas veidi - Piespiedu vara, atalgojuma vara, personības vara, eksperta vara, tradīciju vara, autoritatīvā vara un formālā vara.
Darba arī tika noskaidrots ka pastāv vairāki vadības stili - Piespiedu vara, atalgojuma vara, personības vara, eksperta vara, tradīciju vara, autoritatīvā vara, formālā vara
Vadītājam ir septiņas sociālpsiholoģiskās funkcijas organizācijā: administratīvā, “Stratēģiskā”, eksperta, pārstāvnieciskā, iekšējo savstarpējo attiecību regulēšanas funkcija, „šķīrējtiesneša” un vidutāja funkcija, „etalona” funkcija un ideoloģiskā funkcija.
Uzņēmējdarbības ētika ir mācība par labo un ļauno, taisnīgo un netaisnīgo, patieso un nepatieso, brīvību un atbildību, varu īpašajās attiecībās un situācijās, kas rodas uzņēmējdarbībā.
Referātā izklāstītā tēma ir aktuāla uzņēmumu vadītājiem, jo mūsdienās vārds vara un ētika ir kļuvis populārs uzņēmējdarbības jomā, jo mēs saskaramies ar konkurenci, kas ir pamats neētiskai ierēdņu un citu atbildīgus amatus ieņemošu darbinieku rīcībai. Un darba gaitā tika sasniegts izvirzītais mērķis- tika noskaidrota vadītāja definīcija, vadītāja vara un ētika organizācijā, pamatojoties uz iepriekš izvirzītajiem uzdevumiem.
…
Referātā izklāstītā tēma ir aktuāla uzņēmumu vadītājiem, jo mūsdienās vārds vara un ētika ir kļuvis populārs uzņēmējdarbības jomā, jo mēs saskaramies ar konkurenci, kas ir pamats neētiskai ierēdņu un citu atbildīgus amatus ieņemošu darbinieku rīcībai. Konkurences apstākļos iegūtās profesionālās kompetences kvalitāte nosaka speciālistu iespējas daba tirgū, viņu vietu reālajā dzīvē un karjeras iespējas. Lai virzītos augšup pa karjeras kāpnēm bieži vien tiek pielietotas dažādas metodes, kuras mēs nevarētu nosaukt par ētiskām vai tikumiskām.
- Interneta ētika
- Komercdarbības ētika
- Vadītājs, vara un ētika
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Vadītājs - lomas, funkcijas
Реферат для университета11
-
Interneta ētika
Реферат для университета8
-
Vadītājs un vadīšana
Реферат для университета24
Оцененный! -
Vadītājs un vadītāja loma uzņēmuma darbībā
Реферат для университета19
Оцененный! -
Vadītājs un komunikācija
Реферат для университета12