Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
5,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:515023
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 04.11.2004.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 14 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    3
  BĒRNU SEKSUĀLĀS IZMATOŠANAS JĒDZIENS UN SEKSUĀLAS UZVEDĪBAS NOVIRŽU VEIDI    7
1.1.  BĒRNU SEKSUĀLĀS IZMANTOŠANAS DEFINĪCIJAS    7
1.2.  SEKSUĀLAS UZVEDĪBAS NOVIRŽU VEIDI    9
  SEKSUĀLĀS VARDARBĪBAS PROCESS    13
2.1.  SEKSUĀLĀS VARDARBĪBAS FORMAS    13
2.2.  BĒRNU SEKSUĀLĀS IZMANTOŠANAS ETAPI    14
  VARDARBĪGAS UZVEDĪBAS IEMESLI UN VARMĀKU RAKSTUROJUMS    19
3.1.  SEKSUĀLĀS VARDARBĪBAS PRIEKŠNOSACĪJUMI    19
3.2.  SEKSUĀLĀS VARDARBĪBAS PRET BĒRNIEM IEMESLI UN VARMĀKU RAKSTUROJUMS    20
3.3.  SIEVIEŠU KĀ VARMĀKU RAKSTUROJUMS    24
  SEKSUĀLI IZMANTOTO BĒRNU RAKSTUROJUMS    27
4.1.  BĒRNS KĀ SEKSUĀLĀS IZMANTOŠANAS UPURIS    27
  DISKUSIJA    31
  SECINĀJUMI    33
  NOBEIGUMS    35
  LITERATŪRAS SARAKSTS    38
  ANOTĀCIJA (ANGĻU VLODĀ)    39
Фрагмент работы

Kursa darbā visbiežāk lietoto terminu skaidrojums:
1) Vardarbība – „rupjas varas lietošana, nelikumīga piespiešana” [6; 841];
2) Seksuālā vardarbība – „atkarīga, attīstībā nenobrieduša bērna vai pusaudža iesaistīšana seksuālās darbībās, kuras viņi patiesi neizprot, kurām viņi nav spējīgi piekrist vai nepiekrist un kuras nav saskaņā ar noteiktiem ģimenes lomu sociāliem aizliegumiem.” [11]
3) Bērns – „cilvēks dzīves pirmajā posmā”[6; 126] (Latviešu valodas vārdnīcā tiek norādīts, ka šis termins attiecas uz cilvēku līdz 14 gadu vecumam, taču, tā kā Latvijas Republikas Krimināllikums nosaka kriminālatbildību par dzimumsakariem ar personu, kura nav sasniegusi 16 gadu vecumu, tad šajā darbā bērns tiek skatīts kā persona līdz 16 gadu vecumam);
3) Seksuālās vardarbības upuris – cilvēks, kas cietis no seksuālās vardarbības.
4) Varmāka – „cilvēks, kas rīkojas varmācīgi” [6; 843] (varmācīga rīcība ir tāda, kas „darīta ar patvaļīgu varu, fizisku spēku” [6; 842]).

Kursa darba struktūru veido četras nodaļas ar apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā autore apskata un salīdzina dažādās bērnu seksuālās izmantošanas definīcijas un seksuālās uzvedības novirzes, kas saistītas ar seksuālo vardarbību pret bērniem. Otrā nodaļa veltīta bērnu seksuālās izmantošanas formu un seksuālās vardarbības etapu apskatīšanai. Kursa darba trešā nodaļa satur trīs apakšnodaļas, kuras iztirzā seksuālās vardarbības priekšnosacījumus, bērnu seksuālās izmantošanas iemeslus un varmāku raksturojumu. Ceturtā nodaļa raksturo bērnu kā seksuālās vardarbības upuri, atklājot bērnu seksuālās izmantošanas riska faktorus un sekas.

Kursa darbs ir veidots, balstoties uz teorētiskās literatūras avotu izpēti. Galvenokārt autore izmantoja divus darbus – I. Veitneres grāmatu „Bērnu seksuālā izmatošana. Psiholoģiskie aspekti un izmeklēšanas īpatnības” un Sintijas Krossones – Toveras (Cynthia Crosson – Tower) grāmatu „Izprotot vardarbību un bērnu atstāšanu novārtā” („Understanding Child Abuse and Neglect”, 2002). Pirmo no tām viņa izvēlējās tādēļ, ka I. Veitnere savā grāmatā detalizēti apskata bērnu seksuālo vardarbību no psiholoģiskā viedokļa, izskaidrojot vardarbības procesu un varmāku rīcības motivāciju, kam arī šajā darbā ir atvēlēta nozīmīga loma. Savukārt grāmata „Izprotot vardarbību un bērnu atstāšanu novārtā” („Understanding Child Abuse and Neglect”, 2002) balstīta uz vairāku autoru uzskatu apskatīšanu, kas tādejādi sniedz iespēju salīdzināt un novērtēt aprakstītos procesus un parādības. Sintija Krossone – Tovera (Cynthia Crosson – Tower) šajā darbā apskata tādus autorus kā Dž. Gilgana (J. Gilgun), Dž. Dž. Hagards (J.J.Haugaard), R. De Jangs (R. de Young), P. Kerns (P. Carnes), D. Finkelhors (D. Finkelhor) u.c., kas ir plaši pazīstami darbinieki un pētnieki seksuālās vardarbības sfērā ASV. Piemēram, Deivids Finkelhors (David Finkelhor) ir Noziegumu pret bērniem pētniecības centra un Ģimenes pētījumu laboratorijas direktors un Ņūhempšīras Universitātes Socioloģijas profesors, kurš veicis vairākus pētījumus par bērnu seksuālo izmatošanu un vardarbību ģimenē kopš 1977. gada. Savukārt Džeina Gilgana (Jane Gilgun) ir Minesotas Universitates Sociālā darba skolas profesore, kura vairāku gadu garumā ir veikusi pētījumus par vardarbīgas uzvedības rašanos, varmāku rīcības motivāciju u.c. Diemžēl šo autoru darbi Latvijā nav pieejami, tāpēc ar viņu pētījumu rezultātā iegūtajiem secinājumiem autore varēja iepazīties tikai Sintijas Krossones – Toveras (Cynthia Crosson – Tower) grāmatā.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация