Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
5,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:693027
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 30.11.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 21 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    5
1.  Pusaudžu vecumposma īpatnību pedagoģiskais raksturojums    17
2.  Attieksmes jēdziens un attieksmes attīstība pusaudžu vecumā    20
3.  Ārpusstundu sporta pasākumu organizēšanas un vadīšanas metodika    25
4.  Pētījums par 7. klases skolēnu attieksmi un tas īpatnību attīstību skolā    26
4.1.  Pētījuma norise un tas metožu apraksts    28
4.2.  Pētījuma iegūtie rezultāti un to analīze    36
  SECINĀJUMI    37
  IZMANTOTAS LITERATŪRAS SARAKSTS    38
Фрагмент работы

Pusaudzis vispirms pārdzīvo neveiksmes mācībās. Labākajā gadījuma pusaudzis cenšas sekmes uzlabot vai kompensē neveiksmes mācībās ar sasniegumiem sportā, mūzikā, mākslā. Sliktākajā gadījumā-neapmeklē tās mācību stundas, kur viņš negūst sekmes, tad sāk neapmeklēt skolu vispār. Sodi un rājieni vel vairāk pastiprina pusaudžu negatīvismu, taču ir gadījumi, kad pieaugušo stingrība palīdz pusaudzim tikt gala ar nesekmību un neattaisnotiem skolas kavējumiem. To pusaudzis novērtē tikai vēlāk un pasaka paldies [G.Svence.,1999.].
Daudz kritizētie, kauninātie un rātie pusaudži izceļas ar izaicinošu uzvedību, ko arī var uzskatīt par kompensācijas reakcijām. Ja tas notiek klasē, pusaudža mērķis ir pievērst klasesbiedru vai skolotāja uzmanību, tādējādi kompensējot savas niecīgas iespējas apliecināties citur. Ja skolotāji uz pusaudžu uzmanības apliecinājumiem sāk pārak eksplozīvi reaģēt, konflikts tikai padziļinās, nevis atrisinās. Pusaudži saņem tieši to, ko velējās, un nākamajā reizē izmantos tās pašas metodes, lai pievērstu pārejot uzmanību un pašapliecinātos, vai arī sakas izvairīties no tādiem pieaugušajiem, kas viņu nemitīgi kritizē.
Pusaudzi, no vienas puses, ir pieauguši, bet, no otras puses, viņi vel ir bērni, tikai to nevēlas atzīt, noliedz. Kas liecina, ka pusaudzi daudzos gadījumos ir vel bērnišķīgi-infantili? Tas parādās pusaudžu nespēja tikt gala ar atbildību, ar pienākumiem, uzņemties atbildību par citiem un sevi. Pusaudzi saka, ka pasi tiks gala, lai neuztraucas, bet, tiklīdz kas nesanāks nav bijusi pieredze, ir pārak liela uzticēšanās cilvēkiem, draugiem), tā zaudē savaldīšanos un krīt panikā, negribīgi atzīstot (vai neatzīstot), ka kļūdījusies. 14 -16 gadīgo pusaudžu ķermenis un intelekts līdzinās pieaugušajiem, bet pusaudži vēl nav nobrieduši sociāli. Raksturīgi, ka bērni dzīvo šodienai, šim mirklim, neredz, kas varētu būt rīt, kādās būs viņu rīcības sekas(„tad jau redzēs”). Paradoksāli, bet fakts, ka pusaudži , ārēji noliedzot kontroli, tomēr bez kontroles un ierobežojumiem nevar dzīvot. Vēlāk bērni mūsu pieļāvību, visatļautību var pārmest kā vienaldzību. Pusaudžiem ir vajadzīgi noteikumi, „spēles noteikumi”, lai arī ka viņi pretotos. Taču psihologi iesaka: lai saskarsme nepārvērstos nemitīgos konfliktos, ierobežojošie noteikumi un to nepieciešamība ir jāpārrunā kopā ar pusaudžiem, tātad jāiesaista paši bērni to jautājumu apspriešana, kuri viņus skar. Ja pusaudzis ģimenē nejūt nekādus ierobežojumus, var iet, kur grib un kad grib, viņam var mazināties drošības izjūta un viņš var to meklēt citur-agrīnos dzimumsakaros, iesaistoties kādos grupējumos, izdomāta elka kopēšanā, ‘’fanošanā” par mūziku u.tml. [G.Svence.,1999.].
Galvenais jaunveidojums izziņas procesu attīstībā ir prasmes un iemaņas veidot pašam savas hipotēzes, jaunu, abstraktu jēdzienu apguve, to lietošana uzdevumu risināšanā, teorētiskās domāšanas izveide. Pieaug pašizziņas, paškontroles nozīme, spējas izvelēties no vairākiem variantiem vienu pēc noteiktam pazīmēm, spējas pašam improvizēt, nevis atkārtot pēc šablona, spējas plānot darbību, eksperimentēt [G.Svence.,1999.].…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −4,48 €
Комплект работ Nr. 1309231
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация