Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
6,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:730210
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 29.10.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 38 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    4
1.  Atmiņas jēdziens psiholoģijā    7
1.1  Atmiņas vispārīgs raksturojums    8
1.2  Atmiņas veidi    9
1.3  Atmiņas procesi    11
1.4  Atmiņas individuālās īpatnības    14
2.  Agrīnās jaunības vecuma posma īpatnību raksturojums    15
2.1  Jauniešu vecumposma psiholoģiskie skaidrojumi    16
2.2  Identitātes meklējumi    17
2.3.  Emocijas, jūtas    20
2.4  Attiecības ar vienaudžiem    21
2.5  Attiecības ar pieaugušajiem    22
2.6  Pasaules uzskata veidošanās    23
3.  Mācību metožu pedagoģiski psiholoģiskais pamatojums    24
3.1  Interaktīvo mācību metožu raksturojums    27
3.2  Interaktīvās mācību metodes un paņēmieni    31
4.  Tēmas “Atmiņa” mācīšanā pielietojamo metožu pamatojums    33
4.1  Metode “Karuselis”    35
4.2  Metode “Lomu spēle”    35
4.3  Diskusiju metode    36
4.4  Lekcija    36
4.5  Grupu darbs    38
5.  Pētījums par mācību metožu pielietošanu tēmas „Atmiņa” mācīšanā    40
5.1  Pētāmās grupas apraksts    40
5.2  Pētījuma organizācija un izmantotās metodes    41
5.3  Pētījuma norise    41
5.4  Iegūto rezultātu apkopojums    42
  Secinājumi    52
  Literatūras saraksts    54
Фрагмент работы

Pēdējos gados mūsu sabiedrībā strauji pastiprinājusies interese par psiholoģiju. Tas norāda, ka jaunās paaudzes apziņa no materiālās ārpasaules ir sākusi aktīvāk pievērsties subjektīvajai iekšpasaulei. Līdz ar šo interesi ir novērojams, ka no psiholoģijas tiek daudz gaidīts – tiek gaidīts arī tas, ko agrāko laiku cilvēkam lielā mērā piedāvāja reliģija. Runa ir par eksistenci, tās jēgu un ar to saistīto cilvēku būtību.
Pedagoģijā ir ļoti būtiski izmantot psiholoģijas sasniegumus. Svarīgi ir ieinteresēt jauniešus izprast psiholoģiju kā mācību par cilvēka psihi, psihes attīstības vispārējām likumsakarībām. Skolotāja uzdevums ir rosināt skolēnus pašizziņai par sevi kā noteiktu psihofizioloģisku individualitāti, personību un kā indivīdu noteiktā sociumā, veicināt prasmju un iemaņu sekmīgu pašattīstīšanos un komunikāciju. Jauniešu vecumā nozīmīgi ir sekmēt brīvas, radošas un aktīvas personības veidošanos, kas, izprotot individuālās attīstības likumsakarības socializācijas procesā, iegūtu paškompetenci izglītības turpināšanai vai profesionālai darbībai. Skolotāja pienākums ir organizēt mācību darba procesu tā, lai skolēnus ieinteresētu mācīties šo priekšmetu. Skolotājs ir arī atbildīgs par to, lai katram jaunietim būtu nodrošināta iespēja iegūt standartam atbilstošu izglītību.
Skolotāja un skolēna mijiedarbība ir sekmīgs moments psiholoģijas mācību stundās. Skolotājs māca ne tikai mācību vielu, bet arī domāšanas veidu, risina problēmas, sekmē komunikāciju. Šodien izglītības mērķi liek izvēlēties aktīvu izziņas procesu veicinošas metodes, kas attīsta gan prasmes mācīties, gan radoši izmantot zināšanas, gan arī prasmes sevi novērtēt un kontrolēt, sadarboties ar citiem, iecietīgi izturēties pret atšķirīgu viedokli. Šos uzdevumus palīdz īstenot interaktīvās metodes.
Zināms, ka galvenie kanāli, pa kuriem cilvēks iegūst informāciju par apkārtējo pasauli, ir izziņas procesi. Ir vairāki ceļi, kādos informācija par apkārtējo pasauli vai organisma stāvokli nonāk līdz cilvēka smadzenēm, tiek pārstrādāta un apjēgta, kas dod cilvēkam iespēju orientēties kā apkārtējā pasaule, tā arī savā organismā. (Karpova A., 1994)
Mācīšana ir saistīta gan ar izziņas procesiem – skolēniem jādomā par saturu, vispārējām zināšanām, gan arī metakognitīvajiem procesiem – skolēniem jādomā arī par savu domāšanu, atcerēšanos un spēju labāk pārvaldīt un integrēt informāciju. Skolotāja vadošo lomu var saprast kā “impulsu došanu”. …

Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −4,98 €
Комплект работ Nr. 1149227
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация