Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
2,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:735561
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.03.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 4 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Sabiedrības attīstības gaitā arvien uzskatāmākas kļūst pretrunas starp oficiāli atzīto vispārcilvēcisko vērtību kopumu un sociāli empīrisko realitāti. Pārfrāzējot tēlaini: mēs dzīvojam vēl ar vien kā pasakā – „Smaragda pilsētā”, kur dokumentos rakstīts viens, bet reālajā dzīvē vērojams, kas cits.
Augošā konkurence dzimumu starpā, kur mūsdienu sabiedrībā arvien uzskatamāk sociāli svarīgās jomās pārvaldību gūst sievietes, padara zēna – nākamā vīrieša dzimuma identitātes meklējumus arvien grūtākus. Šoreiz vēlos aktualizēt tēmu par dzimumlomām, ar tām saistītajiem stereotipiem un izrietoši zēna dzimumidentitātes veidošanos pedagoģiskajā procesā, kas ietver kā ģimeni un skolu, tā arī sabiedrību kopumā.
Par dzimumlomu stereotipiem mūsdienu sabiedrībā
Vecāki, audzinātāji, skolotāji – mājās un izglītības iestādēs, informācijas tehnoloģijas un pastāvošie masu informācijas līdzekļi – informācijas nesēji – publiskajā telpā un valdošo uzskatu paudēji sabiedriskajā un sociālajā vidē nodod programmu – savas kultūras vērtību sistēmu, kas sastāv no aizliegumiem, prasībām, sociālajām normām, ko mēs varētu definēt arī kā kompleksu pedagoģisko procesu (1). Katra šī pedagoģiskā kompleksa daļa jau pati par sevi ir ļoti apjomīga, ietekmīga, ar informāciju piesātināta un brīžam pretrunīga, lai jaunais cilvēks tajā ne tikai neapjuktu, bet arī prastu saskatīt savai personības attīstībai nepieciešamos resursus un zināšanas. Fiziskā un psihiskā nelīdzsvarotība bērnībā un pusaudža periodā no vienas puses un sabiedrības spiediens un vēlmes, no otras puses nostāda jauno cilvēku ļoti grūtā situācijā. Tādēļ viņam bieži ir ļoti grūti savienot personīgās vēlmes, apkārtējo viedokli un sabiedriskās normas.
Lai iedziļinātos šajā problēmā, raksta kontekstā vispirms aplūkošu faktorus, kuriem ir nozīmīga loma ikviena cilvēka, jo īpaši, zēna dzimumidentitātes attīstības procesā. Viens no tiem – dzimumlomas un par tām izveidojušies stereotipi sabiedrībā. Kā tie radušies un kas tos rada?
Pirmkārt, tās ir visdažādākās informācijas tehnoloģiju piedāvātās iespējas un masu mediji. Informācijas pārbagātība un šķietamais klātbūtnes efekts sabiedrībā pastāvošajos un notiekošajos procesos it kā paver iespējas realizēt sevi, kā vien cilvēks vēlas, tomēr tā tas nav. Drīzāk apjomīgā informācija un neierobežotie piekļuves veidi tai zēniem un pusaudžiem bez pamatzināšanām personības attīstībā un līdz ar to arī zināšanām par dzimumlomu veidošanās un realizācijas procesu, sašķoba viņu priekšstatus par vīrieša identitāti kopumā. …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация