Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
6,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:860983
 
Оценка:
Опубликованно: 07.09.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 26 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    5
1.  Pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības raksturojums    7
1.1.  Radošums, kreativitāte, radošais process, radošās spējas – pedagogu un psihologu atziņas    7
1.2.  Radošās darbības īpatnības pirmsskolas vecuma bērniem    9
2.  Iztēle un tās attīstība pirmsskolas vecumā    11
2.1.  Iztēles process, iztēles veidi, funkcijas    11
2.2.  Iztēles īpatnības pirmsskolas vecumā    14
3.  Integrētās nodarbības, metodes un paņēmieni iztēles pilnveidei    16
4.  Pētījums par 5-6 g. bērnu iztēles attīstību    34
4.1.  Pētījuma apraksts    34
4.2.  Pētījuma rezultātu analīze    36
  SECINĀJUMI    44
  LITERATŪRAS SARAKSTS    45
Фрагмент работы

1.1. Radošums, kreativitāte, radošais process, radošās spējas – pedagogu un psihologu atziņas

Aizvien lielāka vērība tiek pievērsta kreativitātei izglītībā un psiholoģijā. Kas ir kreativitāte? Šis jautājums vēl šodien tiek plaši diskutēts. Dažādiem zinātniekiem ir savas koncepcijas šajā jautājumā, vārds „kreativitāte” tiek lietots dažādās nozīmēs, dažādos kontekstos. Vienkāršojot var teikt, ka kreativitāte ir saistīta ar kaut kā oriģināla radīšanu. Bet ir dažādi uzskati par to, no kā šis process sastāv un cik izplatīta ir kreativitātes spēja [3;4].
S. Ariete raksturo kreativitāti kā maģisku sintēzi, kuras pamatā ir primitīvu, iracionālu, zemapziņas spēku apvienojums ar racionāliem, kognitīviem apzinīgās domāšanas mehānismiem [26;8].
Mūsdienu amerikāņu psihologs Fromms piedāvā šādu kreativitātes jēdziena definīciju: „Tā ir spēja brīnīties un uzzināt, spēja atrast risinājumu nestandarta situācijās ar mērķi atklāt jaunu un reizē spēja dziļi apzināties savu personīgo pieredzi” [2;62].
Interesants šķiet viedoklis par kreativitāti kā sistēmu (pēc Gardena Merfi), kuras centrālā daļa ir intelekts, kas nokļūst vai kuru aptver noteikta vide – krāsa, kustība, telpa, laiks, valoda, sabiedriskās attiecības utt. Intelekta saskarsme ar šiem dažādajiem faktoriem rada pieredzi, kas uzkrājas atmiņā, kur, savukārt, tiek inkubētas idejas, kas ar atklāsmes palīdzību tiek apzinātas, bet pēc tam arī pārbaudītas [26].
Ja pievērsīsimies radošuma definīcijām, var saprast, ka jēdzieni „kreativitāte” un „radošums” tiek lietoti paralēli, būtībā apzīmējot vienu un to pašu.
Radošums tā ir „cilvēka spēja veidot jaunas, oriģinālas saiknes starp savstarpēji nesaistītiem vai citam no cita tālu esošiem objektiem”.
Herolds Andersons raksta, ka „radošums ir atvēršanās augstākajiem Visuma harmonijas līmeņiem”. Ā. Maslovs jēdzienu radošs izmanto ne tikai radīta produkta raksturošanai, bet arī personu, darbības, procesa vai uzskatu formulēšanai [10;41].
Vēl šodien aktuāla ir P. Torensa pieeja kreativitātes definēšanai. Viņš aplūko kreativitāti kā jūtīguma rašanos pret problēmām, pret esošo zināšanu deficītu vai disharmoniju: šo problēmu konkretizēšanu, to atrisinājumu meklēšanu, hipotēžu izvirzīšanu, izmaiņu pārbaudi, lēmuma rezultāta formulēšanu un paziņošanu [15;321].

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация