-
Motivācijas teorētiskā būtība
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 2 | |
1. | Motivācijas teorētiskā būtība | 3 |
1.1. | Motivāciju veicinošie faktori | 8 |
1.2. | Motivēšanas modeļi | 10 |
1.3. | Motivācijas teoriju klasifikācija | 11 |
1.3.1. | Satura motivēšanas teorija | 11 |
1.3.2. | Norises motivēšanas teorija | 17 |
1.3.3. | Stimulējošās motivēšanas teorija | 20 |
1.4. | Darbinieku motivācijas zudums | 20 |
Secinājumi | 23 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 24 |
Darbinieku spēcīgi motivē sava nozīmīguma apziņa (izjūta, ka var kaut ko ietekmēt, mainīt). Šis motivējošais faktors nodrošina, ka darbinieks jūtas piederīgs uzņēmumam, uzņemas atbildību un aktīvi rīkojas, sekmējot arī visa uzņēmuma veiksmīgu darbību. Turpretī, ja darbinieks jūtas nenozīmīgs, ievērojami samazinās darba efektivitāte un iniciatīvas līmenis viņš sāk rīkoties destruktīvi, pazemo, sāpina apkārtējos. Neapmierinātības izrādīšana kļūst par mērķi, dzīves stilu. Tas nebūt neveicina ne personas, ne uzņēmuma attīstību.
Darba devējam ir jāraugās uz darba rezultātiem, un, ja tas nav apmierinošs, jāvaino pirmām kārtām sevi. Darbinieks strādā uzņēmumā, kuru izveidojis darba devējs, pilda pienākumus, kurus noteicis darba devējs, un izturas pret savu darbu ar tādu atbildību un ieinteresētību, kādu darba devējs ir izraisījis. Tas nozīmē, ka darba devējam ir jāpanāk, lai darbinieks uzņēmumu uzskatītu par labāko darbavietu.
Arī autore uzskata, ka motivācija ir viens no svarīgākajiem darba devēja uzdevumiem, ja ne pats svarīgākais. Jo tieši cilvēku resursi no visiem uzņēmumā esošajiem resursiem ir visnozīmīgākais, bet tajā pašā laikā visgrūtāk vadāmais resurss. Tāpēc vadītājam ir jāspēj saprast un novērtēt, kas atsevišķi motivē katru darbinieku, jo to vēlmes un vajadzības ir tik dažādas. Un, lai to spētu izdarīt vadītājam, ir jāiepazīst savi darbinieki, jo kas motivē vienu, ne vienmēr būs motivējošs citam.
SECINĀJUMI
Referāta mērķis ir sasniegts, jo teorētiski tika apskatīts motivācijas jēdziens un būtība.
Pēc referāta izstrādes autore izdara sekojošus secinājumus:
1) Motivēšana ir nepārtraukts process, bez kura nav iedomājama neviena organizācijas un uzņēmuma ikdienas darbība;
2) Ir divi motivācijas veidi: iekšējā un ārējā motivācija;
3) Pastāv 3 veidi kā motivēt personālu – nauda, nemonetārais atalgojums, kā arī bailes (tikai īstermiņā).
…
Kāds varbūt mēģinās to noliegt, bet galvenā uzņēmuma vērtība vienmēr ir bijusi un būs - darbinieki. Lai arī 21. gadsimtā tehnoloģijas joprojām turpina strauji attīsties un daudz darbības tiek automatizētas, tomēr cilvēks joprojām ir visvērtīgākais resurss, par kuru vadītājam un uzņēmumam jāmāk parūpēties. Līdz ar to, šeit jāmin tāds jēdziens kā motivācija. Kā motivēt darbiniekus strādāt produktīvāk un reizē arī kvalitatīvāk, ir ikviena darba devēja uzdevums. Darbinieku motivēšana uzņēmumā ir nepārtraukts process – sākot jau ar katra darbinieka ienākšanu kolektīvā. Taču vadītājam jāatceras, ka, lai motivētu darbinieku, pašam vadītājam jābūt motivētam un arī jāprot to darīt. Vadītājam jāmāk aktīvi klausīties un uzdot tādus jautājumus, kas ļautu izzināt pēc iespējas vairāk par to, kas motivē darbiniekus. Darbinieki, kuri saņem darba devēja uzmanību un dažādus motivēšanas veidus – prēmijas, papildu brīvdienas vai veselības apdrošināšanu –, ir gandarīti ar darba apstākļiem, cenšas strādāt produktīvi, ir lojāli pret vadītāju un uzņēmumu, nevis meklē citas darba iespējas.
- Darbinieku motivācijas politikas analīze
- Motivācijas radīšana
- Motivācijas teorētiskā būtība
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Darbinieku motivācijas politikas analīze
Реферат для университета29
Оцененный! -
Motivācijas radīšana
Реферат для университета4
-
Darbinieku motivācijas sistēma
Реферат для университета10
-
Motivācijas teorijas
Реферат для университета20
-
Motivācijas teorija
Реферат для университета8