Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
1,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:938004
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 04.02.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 10 единиц
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Sākumskolas bērnu psihiskās attīstības robežas nosaka bērna individuālās attīstības līmenis un īpatnības. Katram vecumposmam ir savas raksturīgas īpatnības. Skolas vecumā par vadošo darbību kļūst mācīšanās, kas sekmē zinātņu pamatu apguvi. Šajā laikā galvenokārt attīstās izziņas procesi un intelektuālā sfēra.
Bērna izziņas procesu pārkārtošanās sākas līdz ar iestāšanos skolā. Jauni rādītāji saistās ar visu izziņas procesu pārkārtošanos no netīšajiem uz tīšajiem procesiem. Perioda beigās visiem bērniem vajadzētu spēt pašiem kontrolēt savu uzmanību, iegaumēšanu, reproducēšanu. Sākumskolas vecums ir visgrūtākais aktīvās mācīšanās laiks, jo jāapgūst pamatiemaņas, uz kurām balstīsies visa turpmākā izziņas darbība – jāiemācās lasīt, rakstīt, pastāvēt sabiedrībā.
Skola ir tas veidojums, kas būvē pamatus sistemātiskai un mērķtiecīgai strādātprasmei. Bērni šajā laikā jūtamāk tiek pakļauti vienaudžu grupām. Tas ir gan vēlami, gan nevēlami, jo rodas plašas iespējas gan pašapziņas celšanai, gan graušanai [2.,43]. Tas ir laiks, kad sāk saasināties daudziem bērniem parasti tik būtiskā vajadzība iegūt apkārtējo atzinību, ar ko skolā var arī neveikties. Parādās vēlme redzēt sava darba vērtējumu – ja ir panākumi, veidojas centība, ja nav – nostiprinās mazvērtības sajūta.
6-11 gadu vecumposma attīstības stadijai raksturīga aktīva pasaules izzināšana – zināšanu un prasmju apguve. Reizē tā ir bērna pašapliecināšanās. Bet, ja iespējas tam ir traucētas, attīstās mazvērtības izjūta. Šo konfliktu novērst palīdz bērna iekļaušanās dažādās aktivitātēs. Bērnam pašam darbojoties, ceļas arī viņa pašnovērtējums, pašcieņa un pārliecinātība par sevi [3.,36].
Sekmīgu prasību apguvei ir nepieciešams noteikts prasmju un iemaņu līmenis, neatlaidība, emocionālā līdzsvarotība, savaldība un spēja koncentrēties, noturēt uzmanību. Nostiprinās uztveres, uzmanības, atmiņas, iztēles, domāšanas un runas procesi. No izziņas procesiem dominē iztēle. Vairāk bērniem ir raksturīga reproduktīvā iztēle, kad lielākā daļa bērnu vadās pēc iemācītiem etaloniem, pēc pieredzes. Iztēlē izpaužas arī radošs raksturs. Kad bērns arvien jaunās kombinācijās spēj ievietot vecos priekšstatus un tēlus.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация