Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
1,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:964267
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 05.01.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
1.  Attīstības psiholoģijas priekšmets    1
2.  Attīstība    1
3.  Psihisko attīstību virzošie spēki    2
4.  Psihiskās attīstības kritēriji    3
5.  Iedzimtība    3
6.  Sociālais faktors attīstībā    4
7.  Personības socializācija    4
8.  Secinājumi    6
9.  Izmantotā literatūra    7
Фрагмент работы

Attīstības psiholoģija ir psiholoģijas apakšnozare, kas pētī psihiskās pārmaiņas un šos pētījums izmanto, lai veicinātu labāku cilvēka attīstību visā dzīves laikā. Attīstības psiholoģijai kā vienai no psiholoģijas nozarēm ir ciešas saiknes ar citiem psiholoģijas priekšmetiem- īpaši ar vispārīgo, sociālo, pedagoģisko un saskarsmes psiholoģiju. Attīstības psiholoģija ir būtisks pamats pedagoģijai gan mācību metodoloģijas, gan attieksmju un uzmanības ietekmēšanas aspektā.
Psihisko procesu, īpašību un stāvokļu vecumposmu īpatnības ir attīstības psiholoģijas priekšmets.
Psihiskā attīstība kā personības pilnveidošanās turpinās cilvēka mūža garumā, ja vien to neietekmē traucējoši faktori (nelabvēlīgi vides apstākļi, pataloģijas).


Attīstība.

Personība veidojas pašattīstīšanās procesā, taču arī iedzimtības un vides ietekmē. Iedzimtība ir genotips, instinkti, nervu darbības tips, dotības u.c. Ir pazīstami divi vides jēdzieni- makrovide un mikrovide. Mikrovide ir bērna attīstības tuvākā apkārtne- ģimene, dzīvesvieta, cilvēki tuvumā u.c. Savukārt, makrovide ir bērna attīstības apkārtne plašākā nozīmē- sabiedrība, kultūrvide kopumā, zīmes, simboli, priekšmeti un to lietojums, iepriekšējo paaudžu pieredze, morāle, audzināšana, kas veido ievirzes cilvēka psihē, īpaši pirmajos piecos dzīves gados.

Ir divi pretēji uzskati par vides nozīmi bērna attīstībā:
Vide ir bērna psihiskās attīstības galvenais avots;
Videi nav determinējošas nozīmes personības attīstībā, jo personības kodols, būtība determinē personību.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация