Mūsdienās cilvēks nespēj iztikt bez komunikācijas ar citiem cilvēkiem. Tā kā uz Zemes šobrīd dzīvo aptuveni 7 miljardi cilvēku, tad tas ir tikai loģiski, ka ļoti bieži rodas dažādas domstarpības, nesaskaņas, viedokļu atšķirības, jo katrai personībai tomēr ir savs uzskats. Jebkurā gadījumā – neviens nespēj dzīvot bez konfliktiem, tie mums ir visapkārt, arī pašiem bieži sanāk tajos iesaistīties. Tā ir normāla parādība, taču konfliktus jāprot vadīt tā, lai rezultātā mēs būtu ieguvēji, nevis zaudētāji.
Konfliktu veidi un to vadības stili ir dažādi. Pēc autores domām, tieši skolā ir jāpievērš liela uzmanība tam, kā skolēns uztver konfliktu un mācās to vadīt, jo, kā jau tika minēts, bez tiem mūsdienās neiztikt, taču jāiemācās to vadīt tā, lai no konflikta situācijas varētu gūt vairāk labuma, pozitīvās pieredzes.
Darba tēma: Raksturīgākie konfliktu veidi un to vadības stili Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolēnu vidū.
Darba mērķis: Pētīt raksturīgākos konfliktu veidus un to vadības stilus Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolēnu vidū.
Darba uzdevumi:
1.Iepazīties ar konflikta jēdziena teorētisko skaidrojumu.
2.Iepazīties ar konfliktu tipoloģiju un vadības stiliem.
3.Noskaidrot raksturīgākos konfliktu veidus Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolēnu vidū.
Hipotēze: Ja skolēni neprot vadīt konfliktus, tad rodas personu iekšējie un starppersonu konflikti.
Darbā izmantotās metodes: literatūras analīze, aptauja.…