Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
2,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:758340
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.04.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 1 единиц
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Multietniskas valstis esot politiski grūtāk vadīt nekā etniski viendabīgas valstis. Multietniskā valstī vadošā augšgalā ir viena centrālā elite, kas pastāv ilglaicīgi un ar kosmopolītiski politiskām perspektīvām. Savukārt monoetniskā grupā līderi ir tendēti uz emocionālu, šauru, perifēru un pat marginālu politisku tuvredzību. Bet tie ir maldīgi uzskati.
Valdošā elite priekšroku dod savai etniskajai grupai, bet ne vienmēr. Sevišķa „etniskā uzmanība” tiek pievērsta to valsts aparāta apakšnodaļu personāla vervēšanai, kuras valdība uzskata par savas drošības garantētājām. Tātad sanāk, ka attiecīgo iestāžu personālu var izraudzīties, paaugstināt un izvietot, par pamatu ņemot etniskos kritērijus, tādējādi tiek optimizēta centrālās elites kontroles izjūta.
Varam secināt, ka vienas lielas kopējas etniskas grupas pārstāvjiem ir vairāk iespēju un lielākas privilēģijas. Bet uzticamības faktors, kas ir balstīts uz loģiku, gan mazinās, jo tas tradicionāli var novest pie pārstāvības, pat monopolstāvokļa savas valsts nozarēs. Etniskās grupas var arī censties palielināt vai atjaunot kontroli pār attiecīgām nozarēm vai dažādot etnisko personāla politiku.
Izrādās, selektīva un saprātīga valsts administratīvo institūciju personāla etnizācija valdībām var būt noderīgs līdzeklis. Etnizācija kļūst politiski aktuāla un strīdīga problēma tikai relatīvi reti sastopamos gadījumos. Multietniska sabiedrība kopumā atzīst kontrolētas un neuzkrītošas etniskās vienpusības ievērošanu personāla vervēšanas politikā, īpaši tas attiecas uz militārajām un politiskajām institūcijām.
Arī problēmas daļēji vieglāk var novērst, ja pie varas esošā etniskā grupa ir tā pati, kura neatlaidīgi pieprasa kādas sociālekonomiskas problēmas risinājumu. Tad šī grupa ir mazāk tendēta, ka tie „labumi”, kas nenonāk pie viņiem, tiek novirzīti citām vajadzībām, lai subsidētu kādas citas konkurējošās etniskās grupas vēlmes. Pārsvarā gan multietniskas valdības noliedz, ka izmantotu etnicitāti valsts aparāta personāla vervēšanas personāla vervēšanas politikā.
„Politisku un sociālu sašutumu un agresiju var novirzīt un tā bieži vien tiek novirzīta no „racionāliem” uzbrukuma objektiem, kuri ir atbildīgi par to, ka sabiedrība pieredzējusi vilšanos, un var aizstāt ar objektiem, kuru līdzšinējās vēsturiskās vai stereotipiskās funkcijas un īpašības izveido tos par ievainojamiem un piemērotiem šādai ne visai labajai lomai.”
„Labāk un produktīvāk populācijas multietnisko raksturu centrālās elites izmanto tajos gadījumos, kad attīstības plānošanas nolūkā etniskās grupas tiek identificētas kā valsts administratīvās vienības.”

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −4,48 €
Комплект работ Nr. 1128780
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация