Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:231881
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 01.09.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 6 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
  Tveramās un netveramās zināšanas    4
  Zināšanu Konversija    5
  Zināšanu konversijas modeļi    6
  Secinājumi    13
  Izmantotā literatūra    14
Фрагмент работы

Tveramās un netveramās zināšanas
Kas ir zināšanas?
Tās ir pieredzes, vērtību, kontekstuālas informācijas, eksperta redzējuma un intuīcijas sajaukums, kas rada vidi un struktūru jaunas pieredzes un informācijas izvērtēšanai un pieņemšanai. Tās rodas un tiek pielietotas zinātāju prātos. Organizācijās tās bieži kļūst ne tikai par daļu no dokumentiem un krātuvēm, bet arī tās ir organizācijas rutīnā, procesos, praksēs un normās.
Tveramās zināšanas - ir tā zināšanu komponente, kuru var kodēt un nodot tālāk sistemātiskā un formālā valodā: dokumentos, datu bāzēs, internetā, e-pastos, grafos, utt.
Netveramās zināšanas - ir personīgas, konkrēta-konteksta zināšanas, kuras ir grūti formalizēt, noglabāt; tās tiek glabātas cilvēku galvās. Tās sastāv no vairākām komponentēm kā intuīcija, pieredze, pamat-patiesības, vērtējumi, vērtības, pieņēmumi, ticības, un inteliģence. Netveramās zināšanas kalpo kā pamata zināšanas, kuras palīdz paveikt pašreizējo uzdevumu. Piemēram, kad tiek lasīts teksts, vardi un gramatikas likumi kalpo kā netveramās papildus zināšanas, kamēr lasītāja uzmanība ir fokusēta uz teksta izpratni.1
Kamēr tveramās zināšanas lielākoties ir viegli vadāmas, netveramās zināšanas ir vairāk abstraktas. Tās ietver no konteksta atkarīgas zināšanas, kuras nav iespējams formalizēt tverami. Ja zināšanas ir padarītas tveramas, tās nevar vienkārši apgrozīties organizācijā.
Vārdos neizteiktās zināšanas ir tās, kuras būtiski ietekmē organizācijas veikumu, tai pašā laikā paliekot neatpazītas, vārdos un rakstos neizteiktas, nepierakstītas un rezultātā formāli nenovērtējamas. Ne visas vārdos neizteiktās zināšanas var tikt kodētas vai padarītas par vārdos izteiktām. Bet tikai pēc kodificēšanas vārdos neizteiktās zināšanas var kļūt par informācijas sistēmas sastāvdaļu un attiecīgi – par informācijas menedžmenta ietekmes objektu.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация