Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:952091
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.08.2014.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Kas ir reliģija    4
2.  Kas ir kultūra    5
3.  Reliģija un kultūra    6
  Autonoma kultūra    6
  Heteronoma kultūra   
  Teonomu kultūra   
  Dziļuma dimensija    7
3.1.  Teonomijas saturs    7
  Ira un Dievs    7
  Ontoloģiskie elementi   
  Individualitāte un universālums   
  Dinamika un forma   
  Brīvība un liktenis   
  Par galīgumu   
  Dieva jautājums   
  Personiskais Dievs   
  Dievs kā rādītājs   
  Pārdabiskais un dabiskais    9
3.2.  Eksistence un Kristus    9
Фрагмент работы

Eksistence un Kristus
Teonomija, kas nodrošina reliģijas un kultūras vienību, tikusi īstenota, pateicoties Jaunās iras atklāsmei Jēzus Kristus personā.
Teoloģiskās domas virzienu var noteikt pēc tā, kādu vietu tajā ieņem kristoloģija, jo Kristus figūra ir visas teoloģizēšanas sākums un gals. Šī iemesla dēļ arī teoloģijas un kultūras savstarpējas attiecības būtībā ir atkarīgas no attiecībām starp dievu un Jēzu, no vienas puses, un starp Jēzu un pasauli, no otras.
Kristietības un kultūras savstarpējās attiecības ir viena no galvenajām teoloģijas problēmām. Mēģinot to atrisināt, amerikāņu teologs R.Nībūrs savā darbā „Kristus un kultūra” ir izstrādājis tipoloģiju, kurā uzskati par kristietības un civilizācijas savstarpējām attiecībām ir sadalīti vairākās grupās. Pirmajā grupā Kristus un kultūra parādās kā nesamierināmi pretstati. Šī nostāja balstās Jāņa evaņģēlija vārdos: „Mana valstība nav no šīs pasaules.” Pasaule ir jāpakļauj Kristus virskundzībai, ticībai jāvalda pār prātu, dabai nevar uzticēties, kultūra ir grēku auglis. Cilvēki, kas pieder pie šīs grupas, mēdz apvienoties puritāniski noskaņotās kopienās, lai vairītos no pasaules.
Otra grupa identificē kristu ar kultūru, un to pārstāv cilvēki, kas neizjūt spriegumu starp baz-nīcu un pasauli, starp galīgo un laicīgo, starp evaņģēliju un sabiedrības prasībām.
Ir acīmredzams, ka reliģija un kultūra ir savstarpēji cieši saistītas. Daudzi uzskata, ka kultūru vienlīdzības pamatā jābūt radikāli visu reliģiju vienlīdzībai. Pat pārliecināti kristieši saka : „Mums ir savs ceļš pie Dieva, bet viņiem ir savs. Mūsu ceļš ir pareizs, tas der viņiem.”

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация