Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
7,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:866223
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 23.03.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Visas normas, visi imperatīvi, prasības, kas tiek izvirzītas cilvēkam, mērķi kurus viņš nosprauž, utt., ja mēs negribam saskatīt tajos patvaļīgus iedibinājumus, ir jāpamato, uzskata Šēlers, ar patstāvīgas esamības vērtību palīdzību. Kaut arī vērības pamato reālo jābūtību, pašas vērtības vienlaicīgi ir jābūtības nesējas.
Vērtības veido īpašu ideāli objektīvu pasauli, un tāpēc tās principiāli ir jāatšķir no labumiem, kā vērtīgām lietām. Labumu un vērtību identifikācija noved pie tikumisko pamatu relativizācijas šajā pasaulē. Vērtību kārtība nemainās, ja ar to nesēju notikušas kādas izmaiņas.
Šēlers norāda arī uz neiespējamību sajaukt vērtības ar novērtējumiem. Slepkavība ir ļaunums ja arī to neviens nenovērtē. Labais vienmēr ir labais- arī tad ja neviens pēc tā netiecas, jo labais kā tāds atvasinājums no jebkurām reālās esamības formām.
Vērtībām pašām sevī ir uz visiem laikiem dota hierarhija, kas nav atkarīga no klātesamības formām, no vērtību nesējiem. Noteikta vērtību kārtība un hierarhija ir vērtību būtisks raksturojums. Vienas vērtības ir augstākas par citām pateicoties vērtību izziņas veidam, ko dēvē par priekšrokas došanu.
No Šēlera viedokļa vērtības ir izkārtojušās šādi:
Patīkamā un nepatīkamā vērtības, kas atbilst jutekliskās uztveres funkcijām.
Vitālās juteklības vērtības, kas saistītas ar dzīves jūtām.
Garīgās vērtības, kas saistītas ar mīlestību, naidu priekšrokas izrādīšanu.
Svētuma vērtības, kas ir visaugstākās un kā simbols atrodas virs visām citām vērtībām.
Cilvēks spēs šīs vērtības izprast tikai tad, ja izdarīs kādus rīcības aktus to sasniegšanas virzienā.
Autors uzskata, ka ētisko vērtību specifiku var saprast, vispirms noskaidrojot to nesēju savdabību. Cilvēka gadījumā mēs sastopamies ar tādām vērtībām, kas ir neatkarīgas no vitālajām vērtībām.
Cilvēks ir būtne kas savās intencēs, tieksmēs iziet gan ārpus savas, gan dzīves kopumā robežām. Tāpēc būtiska definīcija ir: priekšmets , kas transcendē pats savi un dzīvi, kā arī dzīvi kopumā. Viņa būtības kodols ir kustība, paštranscendentācija, kas virzīta uz dievišķo. Cilvēks būtne, kas meklē Dievu.…

Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −6,48 €
Комплект работ Nr. 1113333
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация