-
Rokmūzika Latvijā 1968-1991
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 4 | |
Annotation | 5 | |
Ievads | 6 | |
Literatūras analīze | 7 | |
1. | Rokmūzikas aizsākumi Latvijā | 9 |
2. | Rokmūzikas žanri Latvijā 1968-1985.gadam | 10 |
2.1. | Smagais roks | 10 |
2.1.1. | Līvi | 10 |
2.2. | Roks | 13 |
2.2.1. | Menuets | 13 |
2.2.2. | Sīpoli | 14 |
2.3. | Poproks | 16 |
2.3.1. | Pērkons | 16 |
2.3.2. | Credo | 17 |
2.3.3. | Modo | 19 |
2.4. | Jaunais vilnis | 20 |
2.4.1. | Dzeltenie pastnieki | 20 |
2.4.2. | NSRD | 21 |
3. | Rokmūzikas žanri Latvijā līdz 1985-1991. gadam | 22 |
3.1. | Smagais roks | 23 |
3.1.1. | Opus Pro | 23 |
3.1.2. | Salamandra | 23 |
3.2. | Pankroks | 24 |
3.2.1. | Zig Zag | 24 |
3.2.2. | Linga | 25 |
3.3. | Elektroniskā mūzika | 26 |
3.3.1. | Jumprava | 26 |
3.4. | Džezroks | 27 |
3.4.1. | Remix | 27 |
Nobeigums | 29 | |
Izmantotie informācijas avoti | 31 |
Nobeigums
Darbā izvirzītais mērķis izpētīt rokmūzikas attīstību Latvijā laika periodā no 1968. līdz 1991. gadam un noskaidrot, kādas ir tā laika populārākās grupas un kāda ir bijusi to attīstība ir sasniegts. Ir izveidots daudzveidīgs materiālu klāsts, kurā ir aplūkoti rokmūzikas žanri un grupas Latvijā.
Latvijā ir attīstijušās vairākas leģendāras rokgrupas, kuras ir populāras vēljoprojām. Neskatoties uz politisko situāciju valstī, bija daudz muzikālo novirzienu un mūzikas žanru. Autore grupas izskatījusi pa tādiem žanriem kā smagais roks, roks, poproks, jaunais vilnis, pankroks, elektroniskā mūzika un džezroks. Aprakstītas populārākās 14 grupas.
Latvijas rokmūzikas grupas līdz astoņdesmito gadu beigām dzīvo zem padomju varas „papēža”, kas liedz vārda brīvību, taču ap 1989. gadu grupas kļūst brīvākas, un vairs netiek apspiestas. Tāpēc izveidojas arvien jauni mūzikas novirzieni un žanri, kuri lielākoties sajaucas viens ar otru.
Pēc autores secinājumiem var izdalīt divu veidu popularitātes iemeslus grupām līdz 1985. gadam- grupas, kuras pakļāvās padomju varai un neprotestēja pret to un grupas, kuras vēlējās ar savu mūziku radīt protestu pret Padomju Savienību. Mūzikas grupas, kuras popularitāti sasniedza pakļaujoties, bieži devās koncertēt uz PSRS galvaspilsētu Maskavu, kurā ļāva uzstāties tikai tiem, kas neveicināja darbības pret valdību. Šim kritērijam atbilst „Credo” un „Modo”, kurām nav bijuši konflikti ar valdību. Savukārt grupas, kuras slavu un popularitāti ieguva pateicoties atklātajiem tekstiem, kas daļai sabiedrības (īpaši jauniešiem) ļoti patika. Pēc autores uzskatiem tās ir šīs grupas- „Pērkons” un „Menuets”, jovismaz vienu reizi šīs grupas tika aizliegtas uz kādu laiku.
Astoņdesmito gadu beigās un deviņdesmito gadu sākumā, Latvijā bija vairākas populāras grupas, kuras lielākoties radās māksliniekiem pametot vai aizejot no savām pirmajām grupā, meklējot ko jaunu, svaigu. Nobeigums
Darbā izvirzītais mērķis izpētīt rokmūzikas attīstību Latvijā laika periodā no 1968. līdz 1991. gadam un noskaidrot, kādas ir tā laika populārākās grupas un kāda ir bijusi to attīstība ir sasniegts. Ir izveidots daudzveidīgs materiālu klāsts, kurā ir aplūkoti rokmūzikas žanri un grupas Latvijā.
Latvijā ir attīstijušās vairākas leģendāras rokgrupas, kuras ir populāras vēljoprojām. Neskatoties uz politisko situāciju valstī, bija daudz muzikālo novirzienu un mūzikas žanru. Autore grupas izskatījusi pa tādiem žanriem kā smagais roks, roks, poproks, jaunais vilnis, pankroks, elektroniskā mūzika un džezroks. Aprakstītas populārākās 14 grupas.
Latvijas rokmūzikas grupas līdz astoņdesmito gadu beigām dzīvo zem padomju varas „papēža”, kas liedz vārda brīvību, taču ap 1989. gadu grupas kļūst brīvākas, un vairs netiek apspiestas. Tāpēc izveidojas arvien jauni mūzikas novirzieni un žanri, kuri lielākoties sajaucas viens ar otru.
Pēc autores secinājumiem var izdalīt divu veidu popularitātes iemeslus grupām līdz 1985. gadam- grupas, kuras pakļāvās padomju varai un neprotestēja pret to un grupas, kuras vēlējās ar savu mūziku radīt protestu pret Padomju Savienību. Mūzikas grupas, kuras popularitāti sasniedza pakļaujoties, bieži devās koncertēt uz PSRS galvaspilsētu Maskavu, kurā ļāva uzstāties tikai tiem, kas neveicināja darbības pret valdību. Šim kritērijam atbilst „Credo” un „Modo”, kurām nav bijuši konflikti ar valdību. Savukārt grupas, kuras slavu un popularitāti ieguva pateicoties atklātajiem tekstiem, kas daļai sabiedrības (īpaši jauniešiem) ļoti patika. Pēc autores uzskatiem tās ir šīs grupas- „Pērkons” un „Menuets”, jovismaz vienu reizi šīs grupas tika aizliegtas uz kādu laiku.
Astoņdesmito gadu beigās un deviņdesmito gadu sākumā, Latvijā bija vairākas populāras grupas, kuras lielākoties radās māksliniekiem pametot vai aizejot no savām pirmajām grupā, meklējot ko jaunu, svaigu.…
Zinātniski pētnieciskajā darbā mūzikas vēsturē izvirzītais mērķis ir izpētīt rokmūzikas attīstību Latvijā laika periodā no 1968. līdz 1991. gadam un noskaidrot, kādas ir tā laika populārākās grupas un kāda ir bijusi to attīstība. Rokmūzikas žanri un grupas, kas tiek aplūkotas darbā: Smagais roks (Līvi) Roks (Menuets, Sīpoli) Poproks (Pērkons, Credo, Modo) Jaunais vilnis (Dzeltenie Pastnieki, NSRD) Smagais roks (Opus Pro, Salamandra) Pankroks(Zig Zag, Linga) Elektroniskā mūzika(Jumprava) Džezroks(Remix)
Darbā ir gramatikas kļūdas.
- 1905.gada revolūcija Latvijā
- Antisemītisma propaganda Latvijā nacistu okupācijas laikā
- Rokmūzika Latvijā 1968-1991
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Antisemītisma propaganda Latvijā nacistu okupācijas laikā
Реферат для средней школы12
-
1905.gada revolūcija Latvijā
Реферат для средней школы31
Оцененный! -
Demokrātija Latvijā
Реферат для средней школы9
Оцененный! -
Holokausts Latvijā
Реферат для средней школы28
-
Holokausts Latvijā
Реферат для средней школы8
Оцененный!