Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
2,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:272154
 
Оценка:
Опубликованно: 16.05.2003.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 4 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Jūgendstils pasaules arhitektūrā    4
2.  Jūgenstila novirzieni    6
2.1.  Eklektiskais jūgenstils    6
2.2.  Romantiskais jūgendstils    7
2.3.  Stateniskais jūgendstils    7
2.4.  Nacionālais romantisms    8
3.  Rīga – jūgenda metropole    10
  Secinājumi    12
  Izmantotā literatūra    13
Фрагмент работы

Jūgendstils ir mākslas virziens, kas radās un piedzīvoja savu uzplaukumu 19.gs. beigās - 20.gs. sākumā. 20.gadsimta gaitā tas izbaudījis dažādu attieksmi - sākotnējo sajūsmu un aizrautību drīz vien nomainīja ignorance un pilnīga noliegšana. Vairāk kā pusgadsimtu to pēla un dēvēja par pagrimumu un bezgaumību, līdz 20.gadsimta 70.gados nāca jaunatklāsme, kam sekoja cieņa un apbrīna. Varētu teikt, ka tā bija sava veida renesanse, jūgendstilam ieņemot stabilu vietu mākslas vēsturē līdzās tradicionālajiem stiliem – gotikai, barokam un klasicismam.
Jūgendstils bija daudzveidīgs, jo tā māksliniecisko principu radīšanai nebija vienas noteiktas receptes. Tas bija mākslas stils, kas iemiesojās faktiski visās vizuālajās mākslās – grafikā, glezniecībā, lietišķajā mākslā, arhitektūrā. Jūgendstila formu valoda atrodama gan tā laika ēku fasādēs, iekštelpu apdarē, būvgaldniecības izstrādājumos, apkalumos, vitrāžās un metālkalumos. Šis stils parādās arī mēbelēs, traukos, galda piederumos, gaismekļos, apģērbos, plakātos, reklāmās, etiķetēs, grāmatu noformējumos utt.
Šodien visvairāk jūgendstilu pazīst pēc īpatnējiem ornamentiem – liekti saspriegtu līniju pinumiem, apļu, kvadrātu un citu ģeometrisku figūru kārtojumiem, augu motīvu savijumiem, smejošām vai arī drūmām sejām ar gariem, plīvojošiem matiem, gulbjiem, pāviem un daudz kā cita, ko radīja neizsmeļamā mākslinieku izdoma un radošā varēšana. Oriģinalitāte tika meklēta gan eksotisku svešzemju motīvu, gan pašmāju augu un dzīvnieku valsts, gan arī vietējās etnogrāfijas ornamentu stilizācijā.
Ornamentālie ciļņi, skulpturālie rotājumi, dažādu materiālu un krāsu salikumi, gleznojumi un viss pārējais, ko jūgendstilā izmantoja, spēja sniegt skaistumu visā apkārtējā vidē.
Droši var teikt, ka arhitektūrā jūgendstils izpaudās visspēcīgāk. Taču jūgendstils nebija vienīgi līniju un ornamentu māksla. Ir arī celtnes pavisam bez ornamenta. Būtībā tas bija strukturāls stils, kas lielu uzmanību pievērsa lietderības un izteiksmes līdzekļu mērķtiecībai, var pat teikt lietišķā pārvēršana skaistajā. Līdz ar jūgendu radās brīvi un funkcionāli pamatoti celtņu plānojumi. Būvniecībā tika ieviesti un vienlaicīgi pielietoti jauni būvmateriāli – metāls, stikls, dzelzsbetons.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация