Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
0,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:882922
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 11.05.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 7 единиц
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Izmantotie jēdzieni: muižnieciskais absolūtisms, buržuāziskais racionālisms, aristokrātiskais heroisms, Neopusēnisms.
Francijas glezniecība 17.gs. Francijas glezniecībā ilgu laiku uzsvēra trīs galvenos tās attīstības posmus – baroku, klasicismu, akadēmismu. XVII gadsimtā Francijā mākslas veidu attīstība nebija vienmērīga. Gadsimta pirmajā pusē – absolūtisma nostiprināšanās periodā – visaktīvāk attīstījās glezniecība. Gadsimta otrajā pusē – absolūtisma uzvaras periodā – vadību pārņēma arhitektūra, kam gadsimta pirmā puse bija tikai pieredzes uzkrāšanas posms. XVII gs. sākumā franču glezniecību pārstāv talantīgais Karavadžo pēctecis Žoržs de Latūrs (1593-1652)., kā arī brāļi Lenēni (Antuāns (1588-1648), Luijs (1593-1648), Matjē (1607-1677)), kuri iepazīstināja skatītājus ar zemnieku dzīves ainām. Izcilākais franču gleznotājs Nikolā Pusēns glezniecībā izveido klasicismu.
Klasicisma māksla Francijā. Par noteicošo mākslā kļuva klasicisms. Tā attīstību veicināja muižnieciskais absolūtisms, kas it īpaši savā sākotnējā periodā atbalstīja plaukstošo buržuāziju. Klasicisma rašanos sekmēja gan buržuāziskais racionālisms, gan aristokrātiskais heroisma, uzticības, cēlsirdības un pilsoņa pienākuma ideāls, ticība cilvēka nozīmīgumam. Ideālisma tēzes klasicisma ideoloģijā daļēji nolīdzinājās iekšējās pretrunas un tā kļuva šķietami monolīta1. Klasicisma glezniecībai un tēlniecībai raksturīgs antīko mītu un vēsturisko notikumu tēlojums, ar antīkiem kanoniem2 saskaņotas harmoniskas ķermeņa formas, līdzsvarotas kompozīcijas (simetrija, horizontāles, vertikāles u.c.). Klasicisma glezniecībā visnozīmīgākā vieta bija loģiskam sižeta izkārtojumam, skaidrai, līdzsvarotai kompozīcijai. Lokālajām3 krāsām bija otršķirīga vieta. Gleznas kompozīcija bija skaidri sadalīta plānos – priekšplānam bija jābūt brūnam, vidējam – zaļam, vistālākajam – gaiši zilam.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация