-
Ēģiptes piramīdas
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 4 | |
1. | PIRAMĪDU PIRMSĀKUMI | 5 |
1.1. | Senās Ēģiptes arhitektūras priekšstati | 5 |
2. | PIRAMĪDU MISTIKA | 7 |
2.1. | Piramīdu mistiskie skaitļi | 7 |
2.2. | Senās Ēģiptes mirušo kults | 8 |
2.3. | Piramīdu nozīme | 9 |
3. | PIRAMĪDU CELTNIECĪBA | 10 |
3.1. | Pamatu likšana | 10 |
3.2. | Akmeņu ieguve | 11 |
3.3. | Piramīdas celšana | 11 |
3.4. | Strādnieku uzdevumi | 12 |
3.5. | Darbnīcas | 13 |
3.6. | Kapa noslēgšana | 14 |
SECINĀJUMI | 15 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 16 |
Saules zeme, gadu tūkstošus vecā Ēģipte jau sen ir šķitusi cilvēcei noslēpumaina un mīklaina. Tās zvērgalvainie dievi, varenās piramīdas, mūmijas un hieroglifiskais raksts saista fantāziju un modina ziņkārību. Šī ziņkārība sevišķi iedegās pēc Napoleona kara gājiena uz Ēģipti, jo zinātnieki un mākslinieki, kuri pavadīja lielo karotāju, dziļāk ieskatījās Ēģiptes zemē un tās pieminekļos. Pēc tam izpauda savus novērojumus dažādos darbos.
Kas gan cilvēkus piesaista varenajiem akmens monumentiem? To vecums? Apmēri? Varenums? Nenoliedzami, tomēr galvenais piramīdu valdzinājums ir noslēpums, kas tās apvij kā neredzams oreols. Kas, kad un kādā veidā ir uzbūvējis šos akmens milžus, ko jau senie grieķi nosaukuši par vienu no septiņiem pasaules brīnumiem? Un kādā nolūkā tas tika darīts? Neparasti, bet šī tēma ir aktuāla pat mūsdienās. Tā piemēram, britu zinātnieki apgalvo, ka ir beidzot atrisinājuši Ēģiptes piramīdu celtniecības noslēpumu. Izrādās, ka tas slēpjas dziļajās atšķirībās starp tā laika ekonomiku un situāciju mūsdienu darba tirgū. «Noslēpums ir tāds, ka nekāda noslēpuma pašā celtniecības metodikā nav! Viņi vienkārši nesa klinšu bluķus un lika vienu uz otra,» savā rakstā žurnālā «Nature» atklāj britu zinātnieks Saundtreks. «Īstais noslēpums ir darba ražīgumā — Gizas piramīdas ir visās nozīmēs neapgāžams pierādījums tam, cik neticami efektīvs un kārtīgs, salīdzinot ar tagadējo nīkulīgo «40 stundu darba nedēļas/algas pielikumu/sociālo garantiju» strādāšanu, bijis strādnieku darbs.»
Šī projekta mērķis ir radīt priekšstatu par Senās Ēģiptes piramīdu kultūrvēsturisko nozīmi un to celtniecību, arhitektūru.
Darba struktūra ir izveidota vienkārša. Projekta pirmās nodaļas „Piramīdu pirmsākumi” un „Piramīdu mistika” sniedz informāciju par piramīdu simboliku un dažādiem pieņēmumiem, kas saistīti ar to monumentalitāti. Kā arī iepazīstina ar nolūku kādēļ tika celtas piramīdas, lai pēc iespējas labāk izprastu piramīdu celtniecību un strādnieku motivāciju šim šķietami nepaveicamajam darbam mūsdienu cilvēka izpratnē. …
Nozīmīgākais mākslas veids Ēģiptē bija arhitektūra. Ēģiptes celtnieki pirmie apzinājās mākslas formu likumības un apguva tādus formas elementus kā taisnas līnijas un plaknes, horizontāles un vertikāles, taisnus leņķus, simetriju. Tam pakļāvās arī tēlniecība un glezniecība – ciļņi, apaļskulptūras, sienu gleznojumi kāpināja celtņu izteiksmīgumu. Kopš šī laika cilvēku figūras tika veidotas stingri vertikālas, daudzfigūru kompozīcijas izkārtojās uz vienas horizontāles. Sāka attīstīties arī vienādu intervālu iedarbības izpratne (atstarpes starp figūrām), kā arī dažādu izmēru figūru atveidošanas princips (valdnieks liels, vergi mazi). Ēģiptes arhitektūras raksturīgākie tipi ir kapenes un templis. Tieksmē pēc mūžīgā ēģiptieši šīs celtnes veidoja akmenī. Tāpēc arī tās daļēji saglabājušās līdz mūsu dienām, turpretim no niedrēm, koka un ķieģeļiem celto piļu, māju un agrīno tempļu formas pazīstamas tikai pēc izrakumu materiāliem, atveidiem un analoģijas ar sarkofāgiem. Akmens celtnēm arhitekti izmantoja granītu, diorītu, dzeltenīgo un sarkano cieto smilšakmeni, dažādus kaļķakmens paveidus, visbiežāk alabastru, jo Ēģipte bija akmeņiem bagāta zeme.
- Ēģiptes piramīdas
- Piramīdas
- Senās Ēģiptes arhitektūra
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Piramīdas
Реферат для средней школы3
-
Senās Ēģiptes arhitektūra
Реферат для средней школы15
-
Piramīdas
Реферат для средней школы6
-
Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā
Реферат для средней школы10
-
Senā Ēģiptes dzeja
Реферат для средней школы2