Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:388168
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.01.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 9 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
  Hosē de Ribera    4
  Fransisko Surbarans    5
  Djego de Silva Velaskess    7
  Secinājumi    10
  Izmantotās literatūras saraksts    11
  Pielikums    12
Фрагмент работы

“Vērpējas” (att.21.) ir visiejutīgākais un poētiskākais spāņu tautas dzīves tēlojums Velaskesa daiļradē. Rietumeiropas glezniecības vēsturē tā bija viena no pirmajām gleznām, kurā attēlots strādnieku darbs. Kompozīcija apvieno divas patstāvīgas ainas. Pirmajā plānā redzama dzīvības un kustības pilna strādnieču grupa. Viņu stāvus apspīd liega gaisma, kas plūst caur logu, pie kura karājas sarkans aizkars. Taču īstais gaismas avots atrodas telpas dziļumā, kur caur arkas aili redzama otra – spilgtāk apgaismota telpa ar vairākiem sieviešu tēliem. Spilgtā gaisma, kas plūst no dziļuma, piepilda priekšplānu, mīkstina priekšmetu apveidus un piešķir strādājošo sieviešu figūrām īpašu izteiksmību. Lai arī kompozīcijas vispārējās ieceres pamatā būtu mitoloģisks sižets, tā tomēr ir viena no vispatiesākajām ar dzīvi saistītajām Velaskesa gleznām
17. gs. otrajā pusē pēc Velaskesa nāves sākās spāņu mākslas skolas norieta posms. Pamazām mākslas darbos zuda patiesīgums, vienkāršība un realitāte, līdz ar to arī tautiskums un demokrātisms, kas bija tik raksturīgi gadsimta pirmās puses labāko meistaru mākslai. 17. gs. otrās puses mākslinieku daiļradē vērojama mistisko tendenču pastiprināšanās un idealizācijas un dekoratīvisma iezīmes.

Secinājumi
Spānijas baroka laika posmā uzplauka literatūra un glezniecība. Šajās nozarēs visilgāk saglabājās spāņu kultūras demokrātiskās tradīcijas, izpaudās vienkāršā un lietišķā dzīves uztvere, tāpēc tās attīstījās reālisma virzienā – viss ir tā kā ir. Glezniecībā izplatīta bija reliģiskā tēma, bet vispopulārākais žanrs bija portrets. Ribēra radīja savdabīgu žanru, kur vienkopus saplūda portretiskā un sižetiskā tēla principi. Velaskess pamatā pievērsās psiholoģiskajam portretam, savukārt Surbarans gleznoja reliģiski mistiskas ainas un klusās dabas. Spāņi izcēlās ar spēcīgu kontrastu un spilgtumu. Uzsvēra kontrastaino raksturu, emocijas, drāmu un mīlu, centās iztikt bez žestikulēšanas. Spāņu baroks glezniecībā kopumā ir mierīgs, rāms, kur nekas īpaš nenotiek, ietverot spēcīgu iekšējo dinamiku. Mākslinieku uzdevums bija pārliecināt skatītāju ar garīguma patiesumu.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация