Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
2,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:503549
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 27.01.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

20.gs.sākumā latviešu teātris vēl ir ļoti jauns un diez vai notiekošo tajā var salīdzināt ar tā laika Eiropas un Krievijas teātros noritošajiem procesiem. Pamatus latviešu teātrim, kā zināms ir licis Ā.Alunāns. Viņa laikā par izdevušās izrādes galvenajiem kritērijiem tika uzskatīts humors, dinamiska "veikla" darbība, jautras kuplejas, smuki aktieri un tēla veiksmīgs atspoguļojums. Jaunas dekorācijas skatītājus esot novedušas līdz patiesai sajūsmai1 . Kā atzīmē V.Hausmanis, Ā.Alunāna režisora darbībā iezīmējās daži pamata principi, kas iedibināja zināmas režijas mākslas un latviešu skatuves mākslas tradīcijas vispār (piemēram, kupleju dziedāšanu) latviešu teātrī.
Par pirmajām teātra kritikām Latvijā varam runāt līdz ar teātra pirmsākumiem 19.gs. sešdesmito gadu beigās. Par pirmo recenziju latviešu teātra kritikas vēsturē ir pieņemts uzskatīt 1868.gada „Mājas viesa” 24.numurā publicēto recenziju par A.J. Stendera lokalizētā „Žūpu Bērtuļa” izrādi. Tātad pirmie raksti par teātri bija lasāmi „Mājas viesī” un „Baltijas vēstnesī”, kur kritikas lielākoties dotas kā redakcijas raksti un tikai reizēm parakstītas, te var minēt J.Ziediņu, R.Tomsonu, Bojenieku. Teātra recenzijās, pirmkārt, cildināja teātra spēlēšanu kā tautas atmodas veicināšanu, pieprasot, iestudējumus tautai saprotamā un labā latviešu valodā, otrkārt, par vērtīgiem atzina tos iestudējumus, kuros ietverta derīga pamācība. Zināms kavēklis kritikas attīstībā bija terminoloģijas trūkums latviešu valodā, tomēr jau pirmie recenzenti iekļāva savos apcerējumos aktierspēles vērtējumu, nosodot neskaidru izrunu, nedrošību un zināmu nedabiskumu, pievērsa uzmanību lugas mākslinieciskajam veidojumam, apzinoties, ka dramaturģijā nepieciešams konflikts, kā arī ar konfliktu cieši saistītais sižeta risinājums.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация