Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
6,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:639711
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 18.06.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 32 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  ANOTĀCIJA    2
  IEVADS    5
  BĒRNU MĀKSLINIECISKĀ ATTĪSTĪBA SEPTIŅU GADU VECUMĀ    8
1.1.  Zīmētprasmes attīstīšana 1. klasē    10
1.2.  Radošas darbības ietekme uz dažādiem attīstības aspektiem    11
2.  GRAFISKIE IZTEIKSMES LĪDZEKĻI 1.KLASES BĒRNU ZĪMĒJUMOS    15
2.1.  Līnijas apgūšana 1.klasē    16
2.1.1.  Līnijas īpašības    19
2.1.2.  Līnijas pamatvirzieni un veidi    19
2.1.3.  Līnija - dekoratīvs, rotājošs elements    21
2.2.  Svītra un svītrinājums    21
3.  PUNKTS KĀ GRAFISKĀS IZTEIKSMES LĪDZEKLIS    23
4.  MĀCĪŠANĀ IZMANTOJAMĀS MĀCĪBU METODES    27
4.1.  Uzskates metode    28
4.2.  Praktiskās metodes    30
4.3.  Mācību ekskursija    33
5.  TĒMAS ''GRAFISKIE IZTEIKSMES LĪDZEKĻI'' APROBĀCIJA ___ PAMATSKOLAS 1.KLASĒ    36
  SECINĀJUMI    41
  LITERATŪRA    44
  PIELIKUMI    47
Фрагмент работы

"Mūsdienās māksla palīdz cilvēkiem veidot un sakārtot līnijas, krāsas, formas, skaņas, kustības un citas sajūtu parādības, lai izteiktu savas izjūtas un idejas. To, kas tiek radīts tagad, pētīs nākotnes antropologi.
Bērniem ir īpaša viņu pašu kultūra. Daļēji tāpēc, ka viņu lasītprasme un rakstītprasme vēl nav augsti attīstīta, viņi dabiski izvēlas citus izteiksmes veidus. Māksla viņu uzskatos ir viņu valoda. Mākslas pieredze ļauj bērniem ar roku darbības palīdzību atrast kontaktu ar savu iztēli. Roku darbība, tāpat kā domāšana, dod dziļu izpratni un zināšanas. Pieeja dažādiem mākslas veidiem ļauj bērniem saskatīt to daudzveidīgo pieredzi, ko māksla var viņiem dot" (17, 181).
Kvalitatīvai mākslinieciskai pieredzei ir liela nozīme katra bērna izglītībā. Tā veicina katra bērna savdabības attīstību, radošo attieksmi, kas ievirza pozitīvā gultnē bērna izaugsmi un attīstību sākumskolā. Šī attieksme var pāriet uz bērna dzīves citiem aspektiem, bagātinot viņu nākotni un mijiedarbību ar pārējiem bērniem.
No saskarsmes ar mākslu daudz iegūst pieaugušie un paši bērni. Kvalitatīvas mākslinieciskas nodarbības dod bērniem iespēju novērot, uzzināt un radīt, lietojot dažāda veida līdzekļus.
Lai bērni savā tēlotājdarbībā spētu maksimāli radoši atsegt objektu vizuāli uztveramo īpašību lielo daudzveidību, viņi ar grafiskajiem izteiksmes līdzekļiem jāiepazīstina jau pirmajā klasē. Bērnu zīmējumā galvenie grafiskie izteiksmes līdzekļi ir līnija, punkts un laukums. Ar to palīdzību bērni var atveidot redzēto vai iztēloto objektu formu, uzbūvi, proporcijas, telpiskās īpatnības u.c., kā arī palīdz izteikt viņu noskaņojumu, emocijas, izjūtas un asociācijas.
Pētījuma priekšmets: Grafiskie izteiksmes līdzekļi.
Pētījuma objekts: Vizuālās mākslas mācīšanas process.
Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt grafisko izteiksmes līdzekļu mācīšanu 1.klasē.
Hipotēze: Ja bērnu telotājdarbībā tiek pielietoti grafiskie izteiksmes līdzekļi, tad tas pozitīvi ietekmē bērna radošo attīstību.
Lai sasniegtu mērķi, izvirzīti uzdevumi:
1.Analizēt teorētisko literatūru par mūsdienīgām mācīšanas metodēm, par skolēnu vecumposma īpatnībām un iepazīties ar normatīvo, pedagoģisko dokumentu prasībām.
2.Analizēt grafisko izteiksmes līdzekļu veidus.
“Bērnu mākslas darbi, kas savākti gandrīz no visas pasaules, parāda, ka neatkarīgi no tā, kur viņi dzīvo, bērni sāk zīmēt vienā un tajā pašā vecumā. Tāpat kā valodu paraugu eksperti ir novērojuši, ka pirmās skaņas, kuras mazie bērni veido, ir vienādas visā pasaulē, pirmās švīkas, ko bērni zīmē, arī ir vienādas. Amerikāņu pedagoģe Roda Kelloga ir savākusi bērnu mākslas darbus no visas pasaules un atklājusi, ka bērni tajā pašā vecumā visur zīmē to pašu līdzīgā veidā, viņas pētījumi un milzīga kolekcija ir palīdzējusi saprast bērnu māksliniecisko attīstību.
Septiņgadīgie bērni pazīstama priekšmeta attēlošanai bieži izmanto vispārpieņemtus stereotipus; viņi zīmē kokus kā cukurgailīšus uz kātiņiem. Viņi organizē dzīvi ap tiem, mēģinot loģiski to izskaidrot. Bieži mājai ir divslīpju jumts, un cilvēki, kurus viņi zīmē, ir pārāk lieli, lai varētu tikt cauri. Iespējams, ka šie cilvēki ir svarīgāki nekā māja. Simbolu lietošana, lai atspoguļotu priekšstatus, ir radošas domas pazīme” (17, 183).…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация